Ozdobám na stromečku má letos vládnout oranžová, bordó a hnědá

19. 10. 2010 07:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Módními barvami skleněných vánočních ozdob by letos měly být kombinace odstínů oranžové, bordó a hnědé. Přechody a střídání barev by přitom měly být jemné a plynulé. Pouze jednobarevné ozdoby nejsou v kurzu. Velmi módní bude doplnění stromečku skleněnými figurkami labutí. Tvrdí to lidé z družstva Vánoční ozdoby ze Dvora Králové nad Labem, které je největším výrobcem ručně foukaných a malovaných skleněných vánočních ozdob v Česku.
Kdo by se chtěl přidržet klasiky, měl by zvolit ozdoby v barvě zlaté, stříbrné a červené. „Ozdoby v těchto barvách stále tvoří asi polovinu naší výroby,“ řekl předseda družstva Miroslav Šorma. Dvorští skláři tvrdí, že na ozdoby má největší vliv móda v oděvním a bytovém textilu.
Ve tvarech ozdob letos podle Šormy vzrostl zájem o módní labutě stříkané různými odstíny od oranžové po hnědou. „K nim se přidávají i různí slavíci či ledňáčci,“ řekl. V rodinách s dětmi jsou žádané ozdoby z řady safari, například sloni, opice, velbloudi, lvi, a dále různé sovy a andělíčci. Z klasiky se ve tvarech dál prosazují koule, rakety a zvonečky.
Šorma poznamenal, že například na trhu USA družstvo letos uspělo s ozdobami složitých tvarů, například chobotnicemi či propracovanými labutěmi. „Amerika si objednává exkluzivní ozdoby náročné na ruční práci. Levné zboží mají z Číny,“ řekl.
Dvorští skláři musí již nyní přemýšlet nad tím, co by mohlo mít úspěch na předvánočním trhu za rok. „Jsou náznaky, že by se po deseti letech do módy mohly vrátit ozdoby s pastelovými barvami. Módní by mohly být i retro ozdoby s posypem,“ řekl.
Družstvo při obratu přes 60 milionů korun vyváží přes 90 procent produkce. V současné nabídce podniku je přes 80.000 výrobků ve zhruba 600 barevných odstínech. Každý odstín je dále členěn na tři až šest efektů, jako jsou lesk, mat, mrazolak či metalíza. Ve vrcholu výrobní sezony družstvo zaměstnává asi 200 lidí.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.