Největší částku letos do inzerce vložila ČSSD

25. 10. 2010 14:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Nejvíce inzerující politickou stranou byla letos sociální demokracie. Od ledna do září vložila do reklamy podle tabulkových cen přes 512 milionů korun. Druhá ODS investovala do reklamy zhruba 345 milionů korun. Celkem vložily politické strany do inzerce v tisku, venkovní reklamě a na internetu 1,156 miliardy Kč. Vyplývá to z monitoringu reklamních investic pořízeného společností Admosphere. Firma upozorňuje, že srovnání tabulkových cen je pouze orientační a skutečné výdaje se mohou lišit.
Třetí nejvíce inzerující stranou byly podle monitoringu Věci veřejné. Proinzerovaná částka u nich činila 113 milionů korun. U TOP 09 to bylo téměř 74 milionů korun. Na pátém místě se s výší investic do reklamy umístila Strana práv občanů – Zemanovci. Ta inzerovala za více než 50 milionů. Oproti tomu komunisté vložili do inzerce pouze 10,2 milionu koruny.
Nejvíce strany při svých reklamních aktivitách využívaly inzerci v denících a časopisech. Do ní vložily částku 849,035.252 koruny. Investice politických stran do venkovní reklamy, tedy billboardů a plakátů, činily 307,427.330. Internet byl mezi výdaji na reklamu spíše Popelkou, podle monitoringu internetu pořizovaného Sdružením pro internetovou reklamu (SPIR) a agenturou Mediaresearch, kterou Admosphere při pořizování dat využil, do něj strany investovaly jen 73,855.550 Kč.
Uvedené částky jsou podle společnosti Admosphere pouze orientační. Počítají totiž s hrubými ceníkovými cenami. „Započítávají se pouze ty přirážky a slevy, které definují jednotlivé ceníky médií a které lze jednoznačně určit,“ uvedl obchodní ředitel společnosti Admosphere Tomáš Hynčica.
Například u tisku je to příplatek za umístění či za barevnost. Nezapočítávají se množstevní slevy nebo slevy za opakování, ani žádné další ceníkové redukce, jako jsou například kombinační a síťové ceny. Expertní odhady uvádějí, že skutečné prodejní ceny mediálního prostoru se pohybují zhruba na úrovni 50 procent cen ceníkových. Jde ovšem o zobecnění. Výše slev může být různá v závislosti na konkrétním médiu a konkrétním klientovi.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.