V panelu Aktivizace spotřebitelů z pohledu PR an Forum Media 2010 odborník na IT, Petr Koubský, zhodnotil v čem spočívá úspěch aktivizace spotřebitelů značky Apple a naznačil, co by museli její konkurenti dělat proto, aby se mu mohli v této dosciplíně vyrovnat. ,,Z komunikace Apple číší emoce a mají propracovaný každý detail toho, co sdělují své cílové skupině. Fantasticky se prodávají produkty Apple ne proto, že by byly tak dobré, ale protože se staly pro zákazníky předmětem lásky, dokud HP, Dell a další tuto filozofii nepochopí, nikdy jej nedostihnou,“ říká Petr Koubský.
Martin Jaroš, account manažer Ewing PR, vyvrátil názor, že automobilky neumí v PR dělat nic jiného, než jen půjčovat auta redakcím k otestování. Mluvil také o úskalích PR, kterým musí automobilky čelit. ,,Když si vezmeme například velmi populární postupné uvolňování informací o novém modelu přicházejícím na trh, někdy mezi prvním puštěním informace a skutečným uvedením na trh uplyne i více než rok. K čemu to vede? Ano, zákazníky to zajímá a slyší na to, ale prodejci si pak stěžují na to, že se jim tak jen těžko doprodává aktuální model, protože zákazníci už čekají na ten nový.“
Popsal také na příkladech, které automobilky jsou v oblasti PR šikovné, které méně a proč. ,,Audi se například před časem rozhodlo, že už nebude komunikovat s odbornými novináři, ale soustředí se na lifestyle. Důvod je jasný, ten o nich nebude vůbec psát kriticky, ale z pohledu dlouhodobé komunikace značky na českém trhu je to podle mne velmi špatný krok,“ hodnotí Martin Jaroš. Martin Vaculík ze Světa motorů pokračoval svou vtipnou prezentací v motoristické tématice. ,,Komunikace značky musí odpovídat její podstatě, co např. chce říci automobilka claimem Audi A4 Nejsportovnější limuzína své třídy? Vždyť to už z podstaty konstrukce vozu není pravda, Mercedes je určitě sportovnější,“ komentuje Martin Vaculík. Dotkl se i komunikace paliv a maziv. ,,Malokterý spotřebitel je si vědom toho, že ve skutečnosti existují jen tři výrobci motorových olejů, jejichž jména ani nejsou známa. To jestli si někdo kupuje Castrol nebo Mogul je všechno jen o komunikaci produktu, ve které je někdo lepší a někdo horší,“ vysvětluje Martin Vaculík.