Dětští čtenáři ztrácejí zájem o tištěné časopisy, stále více je láká internet. „Mladí lidé o tištěná média, která jsou definovaná jenom tím, že jsou pro mladé, ztrácejí zájem. Pokles je u titulů, které do značné míry bez problémů nahrazuje internet,“ řekl ČTK šéfredaktor týdeníku Marketing&Media Daniel Köppl. „Myslím, že krize tenhle krok urychlila,“ míní.
Koncem letošního roku přestanou vycházet časopisy Popcorn a Top Dívky, které vydávala firma Axel Springer, jež se v červenci spojila s vydavatelstvím Ringier. Měsíčník Top Dívky vyjde naposledy 2. prosince, měsíčník Popcorn 14. prosince.
Vydavatelství se hodlá do budoucna více zaměřit na rozvoj online aktivit a koncepce titulů Popcorn a Top Dívky do celkové strategie firmy nadále nezapadá,“ sdělila ČTK mluvčí Ringieru Kateřina Kuchařová.
Podle údajů zveřejněných Kanceláří ověřování nákladu tisku ABC ČR na internetových stránkách Unie vydavatelů byl průměrný prodaný náklad Popcornu v červenci 36 867 výtisků, v srpnu klesl na 29 261 výtisků. Červencový průměrný prodaný náklad Top Dívky činil 40 635 výtisků, v srpnu byl pouze 34.254 výtisků.
„Je to důsledek toho, že se tituly od doby, kdy začaly před lety vycházet, nezměnily ani o píď,“ míní Köppl. „Hlavní problém tohoto typu titulů bylo, že dlouhodobě neinovovaly a prodeje rozšiřovaly tím, že prodávaly příbaly. Lidé si to kupovali spíš kvůli dárku než kvůli časopisu,“ dodal Köppl.
Spektrum časopisů pro mladé se zmenšilo už loni. Tehdy na konci roku hudební fandové přišli o časopis Filter, jenž vydávala předchozích pět let Mafra. Poslední číslo se v tištěné podobě na stáncích objevilo loni v prosinci. Redakce uvedla, že vydávání zastavila, protože na magazín dolehla finanční krize.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?