Ceny LED televizorů na internetu klesly za rok o třetinu

19. 10. 2010 07:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

V tuzemských internetových obchodech za poslední rok nejvíce zlevnily LED televizory, jejichž cena ve 3. čtvrtletí letošního roku meziročně klesla o třetinu. Výrazně levnější jsou také LCD a plazmové televizní přístroje. Naopak podražily počítače, grafické a paměťové karty. Například cena počítačů ve 3. čtvrtletí vzrostla meziročně o bezmála pětinu. Vyplývá to ze statistik internetového srovnávače cen Heureka.cz.
LED televizi je nyní možné pořídit v průměru za 24 995 korun, tedy o 11 707 korun levněji než před rokem. Průměrná cena LCD televizorů ve 3. čtvrtletí letošního roku činila 14.052 korun a meziročně byla o 3168 korun nižší. Skenery zlevnily o 21,4 procenta z 7901 korun na 6209 korun.
Ve srovnání s loňským 3. čtvrtletím se letos snížily také ceny digitálních fotorámečků (o 12 procent), praček (o pět procent), ledniček (o sedm procent), myček (o osm procent), pečících trub (o osm procent) nebo varných desek (o devět procent).
„Ceny dolů tlačí mimo jiné silná konkurence na trhu a dovoz zboží ze sousedních zemí,“ komentoval statistiky Tomáš Hodboď z internetového srovnávače cen Heureka.cz.
Naopak meziročně nejvíce letos ve 3. čtvrtletí vzrostla průměrná cena stolních počítačů, a to z loňských 12 893 korun na 15 804 korun. Podražily také paměťové karty z 485 korun na 691 korun a grafické karty 3724 korun na 4626 korun. Cena počítačů a jejich součástek na tuzemském trhu letos rostla kvůli posilujícímu dolaru vůči koruně.
Výkyvy byly zaznamenány také u sezonního zboží jako je například sportovní vybavení nebo zahradní technika. „Ve srovnání s minulým rokem je evidentní, že lidé upřednostňují levnější zboží určené pro zimní sezonu. Při výběru sportovního vybavení volí například snowboardy levnější až o 24 procent, sjezdové lyže o devět procent, zimní brusle o šest procent,“ podotkl Hodboď.
Dlouhodobě stabilní jsou naopak internetové ceny parfémů, které jsou podle Hodbodě výrazně nižší než v kamenných obchodech. Ustálily se také ceny například domácích pekáren. „Boom z předchozích tří let pomalu ustupuje a průměrná cena domácích pekáren se drží dlouhodobě na hranici 2100 korun,“ uvedl.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.