Ceny elektroniky na internetu do Vánoc neporostou

29. 10. 2010 05:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Očekávané posílení amerického dolaru vůči koruně by se již nemělo projevit v internetových cenách elektroniky na předvánočním trhu. V posledních 12 měsících ceny v elektronických obchodech díky oslabení americké měny klesly maximálně o pět až deset procent. Vyplývá to z analýzy společnosti Kasa.cz.
„Všechny hlavní značky spotřební elektroniky mají zboží na Vánoce již vyrobeno a prodejci jsou již od léta dostatečně zásobeni. Výjimkou může být jen individuální zvýšení cen některého z výrobců či prodejců,“ uvedla marketingová ředitelka Kasy Jitka Součková.
Kurz dolaru byl v září v průměru o korunu vyšší než ve stejném období loňského roku, v první polovině října se však již pohyboval kolem stejné úrovně jako v říjnu 2009, tedy kolem 17,50 Kč za dolar. Maxima za posledních 12 měsíců dosahoval dolar v červnu, kdy se vyšplhal na více než 21,50 Kč. Mezi červnem a říjnem tak vůči koruně oslabil téměř o pětinu.
„Obecně pětinový pokles hodnoty dolaru může znamenat pokles koncové prodejní ceny až o pět až deset procent. Záleží však na strategii dovozce, který výkyvy kurzů nemusí do prodejních cen promítnout vůbec. To samé přitom platí také o nárůstu dovozních cen, které se často projevují na koncovém trhu se zpožděním několika měsíců,“ uvedl obchodní ředitel Kasy Lukáš Zaoral.
Obchodníci pro letošní předvánoční období očekávají ve srovnání s loňským rokem lehký nárůst tržeb. Zákazníci se chtějí zaměřit především na dárky praktické a více utrácet hodlají především za dárky pro děti. Loňským vánočním tahákem byly především domácí meteostanice, letos Kasa.cz očekává boom robotických vysavačů, hodně se podle firmy bude prodávat i malá bílá spotřební elektronika. Největší nápor nakupujících s největší pravděpodobností začne, stejně jako loni, v polovině listopa

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.