Zájem o skotskou whisky letos roste

30. 9. 2010 12:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Nadnárodní společnost Diageo, která je největším světovým výrobcem lihovin, letos čeká zrychlení růstu poptávky po skotské whisky. Velký zájem firma vidí hlavně v mladých tržních ekonomikách, lepší situace je už ale také na vyspělých trzích, kde odbyt dosud spíše váznul. Prodej whisky se na tvorbě zisku firmy podílí zhruba jednou třetinou.
Firma uvedla, že prodej skotské whisky je letos vyšší než loni, kdy se tržby zvýšily asi o tři procenta. Diageo vlastní například značku Johnnie Walker a podle dosavadního vývoje odhaduje, že by mohla zaznamenat v tomto roce vyšší růst, než jaký bude na globálním trhu whisky.
„Opravdu silný růst vidíme v mladých tržních ekonomikách, rostou ale i vyspělé trhy,“ řekl v rozhovoru s agenturou Reuters provozní ředitel firmy David Gates.
Diageo odhaduje, že letošní rok bude u skotské whisky lepší jak z hlediska růstu tržeb, tak z hlediska růstu objemu prodeje. Skotská whisky se přitom na celosvětovém exportu tohoto druhu lihovin podílí z více než 90 procent.
Loni činily tržby za prodej skotské whisky zhruba 3,13 miliardy liber (přes 89 miliard Kč) a proti roku 2008 se zvýšily o tři procenta. Celkový objem prodané lihoviny vzrostl o čtyři procenta na 1,1 miliardy lahví.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení