V Plzni vychází deník E15, v ČR prvně za peníze

6. 9. 2010 12:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

V Plzni začal 6.září vycházet nákladem 5000 kusů ekonomický deník E15. Na rozdíl od Prahy, Brna a Ostravy, kde se už delší dobu distribuuje zdarma, je v Plzni k dostání ve velkých stáncích, u kamelotů a v pěti automatech za pětikorunu. informoval o tom ředitel divize vydavatelství Mladá fronta Jan Plamínek. Tato vydavatelská skupina už přes rok nabízí v Plzni zdarma regionální týdeník Sedmička.
„List má jako první v Česku prodejní automaty na noviny na exponovaných místech v centru a na autobusovém nádraží,“ uvedl Plamínek. Náklad 5000 výtisků podle něj zůstane do konce roku, ale firma je připravena ho v případě zájmu zvýšit. „Plzeňský projekt má kromě jiného posoudit možnosti E15 na volném trhu,“ řekl Plamínek. Jasno o prodeji titulu také v jiných městech by mělo být na začátku příštího roku.
„Kromě automatů distribuujeme deník standardní PNS sítí do vybraných novinových stánků s větším obratem a prostřednictvím kamelotů, což je od ukončení Večerní Prahy první trvalá forma distribuce denního tisku tímto kanálem,“ vysvětlil Plamínek. Různé způsoby prodeje mají pomoci rozhodnout, jak by se měl E15 dále rozvíjet, uvádí se v dnešním listu. V automatech jsou noviny k dispozici 24 hodin denně.
E15 začal vycházet jako první v listopadu 2007 v Praze, současný náklad je 50 000 kusů. Od loňského února je zdarma k dostání také v Brně a Ostravě, kde je jeho náklad celkem 20 000 výtisků.
Mladá fronta v Plzni pro E15 odstartovala počátkem září velkou reklamní kampaň. Na billboardech a reklamních nosičích se objevuje desítka významných občanů Plzně, například vrchní sládek Prazdroje, herečka místního divadla, lékařka i šéfkuchař známé restaurace. Podporují ji také spoty v rádiích.
Týdeník Sedmička v Plzni vychází v nákladu desítek tisíc výtisků, v rámci Česka je podle Plamínka současný celkový náklad týdeníku 700 000 kusů. Kromě Sedmičky je ve městě ještě zdarma k mání deník Metro a měsíčníky Plzeňský rozhled a Nejpress. Své bezplatné tituly, které mají zpravodajský charakter, vydávají také měsíčně krajský úřad, magistrát a obvodní radnice.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.