UPC kupuje Sloane Park

21. 9. 2010 09:09

autor:

UPC

— Mohlo by vás zajímat —

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Zpravodajský portál iDnes.cz mediální skupiny Mafra po několika letech nabídne novou podobu. Zjednodušuje strukturu, zvyšuje podíl obsahu a klade větší důraz na moderní formáty. V první fázi prošla změnou domovská stránka a její hlavní části: Zpravodajství a Sport.

Reklama
SDG

Antimonopolní úřad začal posuzovat novou akvizici UPC. Největší tuzemská kabelová firma a dvojka na internetovém trhu kupuje poskytovatele internetového připojení Sloane Park. ČTK to zjistila z webových stránek Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.
Správní řízení začalo v polovině září. ÚOHS v oblasti fúzí rozhoduje obvykle v třicetidenní lhůtě. Pokud se jedná o komplikovanější případ, může lhůtu prodloužit až na pět měsíců. V řádu měsíců ÚOHS posuzoval před lety i fúzi UPC s Karnevalem. Nakonec ji koncem roku povolil s pěti závazky.
Aktuálně posuzovaný případ se týká šesti oblastí. Distribuce televizního signálu, poskytování širokopásmového přístupu ke službám sítě Internet, poskytování veřejných telefonních služeb prostřednictvím veřejných pevných sítí elektronických komunikací, velkoobchodního přístupu k internetu, poskytování infrastruktury elektronických komunikací pro jiné provozovatele a hostingových služeb.
Sloane Park se zaměřuje na velkoobchodní prodej připojení k internetu a datových okruhů a je třetí největší na trhu. Má vlastní rozsáhlou optickou síť, která vznikala nejprve podél ropovodu Mero a následně se rozrostla o vlákna podél železničních tratí, kde v podstatě kopíruje síť ČD Telematiky. Před krizí si akcionáři cenili své podíly na více než 600 milionů korun, postupně údajně o víc než čtvrtinu zlevnili.
UPC se zatím zaměřovala především na poskytování internetového připojení domácnostem, i když má nabídky i pro firemní klientelu. Koupě Sloane Parku by podle odborníků mohlo UPC snížit náklady na pronájem páteřní sítě a zároveň posílit její postavení ve firemním segmentu. V současnosti internet od UPC využívá 392.000 zákazníků.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Zpravodajský portál iDnes.cz mediální skupiny Mafra po několika letech nabídne novou podobu. Zjednodušuje strukturu, zvyšuje podíl obsahu a klade větší důraz na moderní formáty. V první fázi prošla změnou domovská stránka a její hlavní části: Zpravodajství a Sport.