Seriál Přátelé se poprvé vysílal před 16 lety

23. 9. 2010 07:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Před 16 lety odvysílala americká televize NBC 22. září 1994 první díl seriálu Přátelé, který se postupně stal celosvětovým hitem a téměř deset let ho sledovaly miliony diváků po celém světě. Komediální série o šestici mladých a atraktivních lidí žijících na Manhattanu a nezatížených dětmi ani hypotékami si udržela po celou dobu vysílání vysoký standard, i když její protagonisté časem zestárli a ani jejich „televizní“ životy už nebyly tak bezstarostné. Závěrečnou 236. epizodu si v květnu 2004 jen ve Spojených státech nenechalo ujít 52,5 milionu diváků.
Osudy šestice mladých Newyorčanů, které jsou dobře známé i v České republice, psali scénáristé David Crane a Marta Kauffmanová. Jeden z nejpopulárnějších amerických sitcomů posledních let získal řadu ocenění a nastartoval herecké dráhy Courteney Coxové Arquettové, Lisy Kudrowové, Matta LeBlanka, Matthewa Perryho, Davida Schwimmera a Jennifer Anistonové. S výjimkou Anistonové a částečně i Perryho se však žádný z „přátel“ nedokázal v další herecké kariéře přiblížit popularitě z úspěšného seriálu.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.