RSF: Irácký konflikt je nejhorší pro novináře od roku 1945

8. 9. 2010 08:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Boje v Iráku jsou pro novináře nejnebezpečnější konflikt od druhé světové války. Od začátku ozbrojených střetů na jaře 2003 jich tam bylo zabito 172, z nichž 87 procent jsou Iráčané. Vůbec nejnebezpečnějším místem je pro novináře hlavní město Bagdád, kde jich zahynulo 77. Oznámila to novinářské organizace Reportéři bez hranic (RSF).
Za stejnou dobu přišlo v Iráku o život také 58 spolupracovníků novinářů. Nejméně 93 novinářů bylo uneseno a z nich 32 bylo „popraveno“, uvádí organizace ve zprávě zveřejněné několik dní po oficiálním stažení posledních amerických bojových jednotek z Iráku.
USA s podporou Británie a pak dalších států zaútočily v roce 2003 na Irák na základě sporného a později neprokázaného tvrzení, že má jaderné zbraně.
„I když americká intervence skoncovala s režimem (prezidenta) Saddáma Husajna a umožnila významný rozvoj iráckých médií, lidská bilance války a let násilí, která po ní následovala, je prostě katastrofální,“ píše RSF.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.