Tuzemskou dovolenou si letos dopřálo 34 procent Čechů. Třetina obyvatel si dovolenou nebo výlet plánuje ještě do konce září. Uvedla to agentura CzechTourism. Podle odhadu společnosti Mag Consulting stoupl počet Čechů trávících dovolenou v tuzemsku proti loňsku o desetinu. Loni byl nárůst dvacetiprocentní.
„Letní sezona je u konce, ale babí léto a teplejší podzimní dny by mohly k tuzemské dovolené vylákat ještě třetinu Čechů,“ uvedla vedoucí kampaně Dovolená v Česku – to letí Markéta Chaloupková.
Největší chuť na cestování po Česku mají lidé do 44 let, vysokoškoláci, domácnosti s vyššími příjmy a Pražané, nikam se naopak nechystají především senioři nad 60 let či lidé ekonomicky neaktivní nebo s nižšími příjmy.
Kampaň se sloganem „Dovolená v Česku – to letí“ zahájila agentura CzechTourism v květnu. Realizace kampaně si do konce roku 2010 vyžádá 30 milionů Kč, z toho 85 procent je hrazeno z prostředků Evropského fondu pro regionální rozvoj a 15 procent ze státního rozpočtu.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).