Mezi prodejci nábytku propukla cenová válka

8. 9. 2010 15:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Prodejci nábytku rozpoutali podzimní cenovou válku o zákazníky. Na tuzemském trhu totiž expandují noví obchodníci s nábytkem a Češi zároveň kvůli hospodářské krizi začali méně investovat do vybavení svých domácností. Obchodníci se proto předhánějí ve výrazných slevách, které jsou vyšší než v předešlých letech.
Například společnost Ikea ČR, která v Česku provozuje čtyři obchodní domy s nábytkem a bytovými doplňky, v novém katalogu platném od září do srpna příštího roku snížila ceny v průměru o šest procent. V obchodním roce 2009 přitom činil průměrný pokles cen v prodejnách Ikea necelá tři procenta.
Jindra Válová z české pobočky Ikea sdělila, že o pět až 30 procent klesla cena nábytku do ložnic, kuchyní, ale také knihoven či stolků. „Z našich zkušeností vyplývá, že lidé nyní mají na zařízení domácností méně peněz, a to navzdory tomu, že stále sní o pěkně uspořádaném domově,“ zdůvodnila Válová vyšší slevy.
Pozadu ovšem nezůstala ani šestice konkurenčních prodejen s nábytkem Kika, které v podzimním katalogu nabízejí dvacetiprocentní slevy na vybraný sortiment bytového textilu, ložnicového nábytku, osvětlení či obývacích stěn.
U prodejců nábytku se konkurenční boj v poslední době ještě více zostřil po červencovém otevření nového obchodního domu XXXLutz v Praze, který sází na nízké ceny a v září nabízí slevy ve výši několika desítek procent.
Ikea tvrdí, že ještě více zlevnit mohla díky úsporám v logistice či množstevním slevám, které získala od svých dodavatelů. Například náklady na dopravu pohovek snížila Ikea pomocí toho, že je nyní přepravuje složené v krabicích. Na korbu kamionu se tak vejde bezmála dvojnásobné množství pohovek.
Konkurence mezi prodejci nábytku bude zřejmě ještě tvrdší, jelikož obchodníci plánují další expanzi. Například rakouská Kika má nyní dvě prodejny v Praze a po jedné v Plzni, Brně, Olomouci a Liberci. V následujících pěti letech by chtěla v Česku otevřít deset až 15 prodejen. Společnost Ikea plánuje zprovoznit nové obchodní domy v Hradci Králové a na okraji Prahy.
Pěti největším tuzemským obchodníkům s nábytkem v roce 2009 navzdory hospodářské krizi vzrostly celkové tržby na rekordních 17,4 miliardy korun. O rok dříve čtyři hlavní prodejci Ikea, Asko Nábytek, Kika Nábytek a Sconto Nábytek utržili 14,6 miliardy korun, přičemž loni se mezi ně díky vyšším tržbám zařadila také síť obchodů s nábytkem Jysk.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.