Klipy k Nemyslíš, zaplatíš se nebudou vysílat, chybí licence

17. 9. 2010 11:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Klipy, které natočil Filip Renč pro dopravněbezpečnostní kampaň Nemyslíš, zaplatíš!, se už nebudou vysílat. Dnešní Mladá fronta Dnes (MfD) uvedla, že na konci roku vyprší ke spotům licence a podle vedení ministerstva dopravy jsou smlouvy s dodavatelskou agenturou tak nevýhodné, že neobsahují delší autorská práva. „Pokud bychom chtěli klipy nadále používat, museli bychom za ně zase draze zaplatit. A to nechceme,“ řekl deníku náměstek ministra dopravy Radek Šmerda.
Předchozí vedení ministerstva zaplatilo agentuře za dodání sedmi televizních klipů zhruba 27 milionů, a přitom k nim nevlastní licenci. Podle informací MfD požaduje agentura, která pro ministerstvo klipy vyráběla, za licenci na jeden rok přes milion. Nebo čtyři miliony s tím, že úřad bude mít práva na spoty už napořád. Nejvíce peněz by prý dostal režisér Renč, uvedl list.
Smlouvu s agenturou podepsal v roce 2008 tehdejší ministr dopravy za ODS Aleš Řebíček. V té době pro ODS pracoval i Renč, který však nesouhlasí s tím, že klipy byly předražené.
„Brali jsme za to celý štáb polovinu honorářů než za normální spoty. Je to nadační věc, dělali jsme to za výrobní náklady,“ prohlásil režisér. Jak je možné, že úřad nemá k jeho klipům licenci, prý netuší. PR manažer agentury Michal Vlasák to vysvětlil tím, že v branži se licence na vysílání televizních spotů běžně nakupují na omezenou dobu.
Kampaň ministerstvo zahájilo 1. října 2008 a stát na ni už vydal 170 milionů korun.
Ministerstvo dopravy v polovině července uvedlo, že kampaň zachránila v loňském roce 160 životů. Úřad si ke kampani navíc nechal zpracovat průzkum, z něhož vyplývá, že pokračování kampaně si přeje 94 procent dotázaných.
Spoty vysílají celostátní i regionální televizní stanice, rádia i kina. Logo kampaně s drastickými záběry z nehod lze vidět na billboardech, v klubech a na diskotékách. Kampaň je i na internetu, na sociální síti Facebook má už přes 290 tisíc příznivců. Získala i několik ocenění, například za spot Blázinec Zlatou pecku.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.