Hervis chce internetový obchod

30. 9. 2010 12:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

Společnost Hervis, která na tuzemském trhu provozuje 24 prodejen se sportovním vybavením, chce příští rok v Česku zprovoznit také internetový obchod. Informoval o tom generální ředitel firmy Hervis Sport a móda Luděk Semrád. Internet má totiž stále větší význam při prodeji letních sportovních potřeb, které v internetových obchodech pořídila už přibližně třetina Čechů. Hervis bude teprve druhým sportovním řetězcem, který v Česku zprovoznil webový obchod. První byla na začátku loňského roku společnost Sportisimo.
„Do roku 2012 chceme být největším internetovým prodejcem sportovního zboží na tuzemském trhu,“ uvedl Semrád, podle kterého se nyní podoba internetového obchodu připravuje. „Nebude se jednat o standardní e-shop, nýbrž o speciální formu, která bude flexibilní a bude reagovat na poptávku a aktuální trendy v oblasti módy a sportu,“ podotkl Semrád.
Výdaje tuzemských domácností za sportovní aktivity v posledních letech rostly. Češi podle odborníků nakupují sportovní oblečení a vybavení hlavně ve specializovaných sportovních prodejnách, které preferuje už 80 procent lidí. Prodej sportovních potřeb se v ČR proto postupně koncentruje do řetězců specializovaných prodejen, jako je Hervis, Sportisimo, Intersport či Gigasport.
Při prodeji sportovního zboží podle odborníků zároveň roste význam internetu. „Sportovní zboží, například oblečení, je poměrně specifické a lidé se teprve učí nakupovat jej online. Zatím si raději na internetu zjistí všechny informace, a pak si zboží koupí v kamenném obchodě, kde si jej mohou vyzkoušet,“ uvedl Tomáš Hodboď z internetového srovnávače Heureka.cz, která nákupní chování Čechů letos zkoumala.
Konkurence v tuzemském maloobchodu se sportovním zbožím je stále tvrdší, jelikož na místní trh vstupují noví silní zahraniční obchodníci. Do Česka se nyní chystá francouzský Decathlon, který provozuje největší síť obchodů se sportovním zbožím v Evropě. První tuzemskou velkoplošnou prodejnu plánuje Decathlon otevřít letos na podzim v Liberci.
Francouzský Decathlon v řadě zemí provozuje také internetový obchod se sportovním zbožím. Decathlon si i v Česku zaregistroval internetovou doménu, která ale nyní uživatele přesměruje na jeho domovské stránky. Zda bude Decathlon prodávat zboží přes internet i na tuzemském trhu, zatím není jasné.
Obliba internetových obchodů v posledních letech v České republice rychle roste a Češi v nich utrácejí stále více peněz. Celkem Češi v roce 2009 podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci utratili v internetových obchodech rekordních 26 až 27 miliard korun, za rok 2008 odborníci očekávali tržby 22 miliard Kč.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení