Google zvýšil podíl v českém vyhledávání

6. 9. 2010 10:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Internetový vyhledávač Google zvýšil svůj podíl na českém trhu od začátku roku o sedm procentních bodů na 44 procent. Vyplývá to ze statistiky Toplist, která sleduje množství uživatelů, kteří na české weby přistupovali z jednotlivých vyhledávačů. Podíl vedoucího Seznamu klesl o 3,4 bodu na 53,2 procenta.
Zhruba o pětinu na 36,1 procenta pak Googlu meziročně vzrostl podíl očištěný o zahraniční uživatele, který počítá pouze české uživatele na českých internetových stránkách. Podíl zahrnuje přístupy přímo ze stránek Google nebo Centrum Holdings, která technologii Googlu na svých portálech rovněž využívá.
Podle další statistiky Navrcholu, která měří podíl odeslaných kliků jinou metodologií, má teď Google s partnerem Centrum podíl 34 procent.
Česká pobočka Google funguje čtyři roky. „Od roku 2006 v Česku ve vyhledávání organicky rosteme díky našim uživatelům, kteří oceňují nejen inovace a neustálé vylepšování vyhledávání, ale i kvalitu výsledků, které jim vyhledávání Google nabízí,“ uvedl marketingový ředitel Luděk Motyčka. Letos se Google, který běžně do inzerce příliš neinvestuje, rozhodl podpořit povědomí o možnostech vyhledávání kampaní v tradičních médiích
Pokrytí reklamní sítí Google AdSense se podle údajů firmy pohybuje okolo 74 procent uživatelů. Její významnou součástí je videoportál YouTube. Ve srovnání se startem české verze YouTube na podzim roku 2008 vzrostl zásah portálu o pětinu. Povědomí o YouTube má přitom 98 procent uživatelů internetu.
Google od otevření pobočky uvedl na český trh více než 50 lokalizovaných služeb pro české uživatele. Mezi nejznámější patří Mapy Google, Překladač Google, videoportál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android. Letos čeká v tuzemsku trojciferný růst tržeb.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.