Google testuje na YouTube živé internetové přenosy

13. 9. 2010 11:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Populární americký web pro sdílení videa YouTube dnes a v úterý podstoupí dlouho očekávaný test živých internetových přenosů, který má v krátké budoucnosti rozšířit nabídku videostreamingu pro miliony jeho uživatelů. Společnost Google Inc., která YouTube vlastní, test spouští se čtyřmi mediálními partnery.
YouTube již v minulosti nabídl několik přímých videopřenosů, například koncert skupiny U2, kriketová utkání nebo poselství o stavu unie prezidenta USA Baracka Obamy. Ve všech těchto případech ale společnost nevyužívala svou vlastní, ale cizí, převzatou přenosovou technologickou platformu.
V nynějším testu s původními živými videopřenosy se YouTube spojí s bulvárním online kanálem Young Hollywood, s online televizí Next New Networks, průvodcem pro kutily Howcast a kulturním internetovým videoblogem Rocketboom. Smyslem testu je vyzkoušet novou službu vizuálně i technicky, zejména prověřit odolnost serverů YouTube vůči očekávanému náporu návštěvníků.
YouTube zdaleka není první službou, která s přímým internetovým vysíláním videa přichází. Premiantem v živých videopřenosech je zatím firma Ustream, která jen letos v červenci obsloužila 3,2 milionu uživatelů. YouTube má ale vzhledem ke své popularitě a napojení na Google obrovskou tržní sílu – weby Googlu s videem navštívilo v červenci 143,2 milionu lidí.
Podle americké společnosti ComScore se počet Američanů, kteří na webu sledují živé videopřenosy, zvýšil v loňském roce o 648 procent.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.