Francouzský Courrier provokuje 11. zářím a smrtí Kennedyho

9. 9. 2010 10:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Behavio otestovalo Habánské zákony od WMC Grey a hokejový spot Komerční banky od VCCP Prague

Agentura Behavio již tradičně otestovala dvě nejúspěšnější reklamy měsíčního kola Souboje spotů. V březnovém klání uspěly Habánské sklepy a Komerční banka. O tom, s čím uspěly u diváků, si přečtěte v aktuálním vydání Marketing & Media 16/2024.

Reklama
SDG

 

"Naučte se předvídat," říká slogan tiskových inzerátů s provokativními vizuály: s věžemi Dvojčat zarovnanými na úroveň okolních střech, takže útočící letadla prolétávají neškodně nad nimi, a s prezidentem Kennedym skrytým při projíždění Dallasu za neprůstřelným sklem. Třetí inzerát ukazuje Neila Armstronga se splihlou americkou vlajkou na Měsíci, jak zjišťuje, že Rusové ho předešli.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kampaň vytvořila pro francouzský týdeník Courrier International pařížská agentura Saatchi & Saatchi Paris. Courrier slaví v letošním roce 20. výročí od svého vzniku, kromě Francie vychází také v Japonsku a v Portugalsku.

Reklamu zveřejnil i mezinárodní server Ads of the World, kde záhy vzbudila pobouřené reakce. "Nejsem přímo Američan, ale narodil jsem a vyrůstal jsem v New Yorku, byl jsem tam, když se to stalo. Celý den jsem strávil vyděšený v ulicích se stovkami a stovkami lidí, všichni jsme se báli, že nastal konec světa. Pohřbil jsem tam tehdy tři své přátele a dva blízké sousedy. Co má tohle být? Prima vtip o holocaustu?" rozčílil se například jeden návštěvník serveru nad vizuálem s letadly přelétajícími Manhattan.

Není to poprvé, co reklama zareagovala na téma 11. září a vzbudila pobouřené reakce. V loňském roce vyvolala mezinárodní poprask reklama DDB Brasil "Tsunami" pro Světový fond ochrany přírody, v níž na New York zaútočily stovky letadel.

Agentura tak chtěla demonstrovat, že přírodní katastrofy mívají za následek mnohonásobně vyšší počet obětí než teroristické akce a že je potřeba se věnovat péči o planetu. Reklama se však obrátila proti ní. Fond se od ní ostře distancoval s tím, že ji nikdy neschválil, a agentura se musela omluvit.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení