EK povolila Slovensku přispět sociálně slabým na set-top-boxy

15. 9. 2010 13:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Evropská komise povolila slovenské vládě finančně podpořit nákup set-top-boxů u sociálně slabých obyvatel. Zařízení potřebují, aby mohli přijímat televizní signál po jeho přeměně z analogového na digitální. Slovensko chce na tento účel uvolnit 11 milionů eur (zhruba 275 milionů Kč), lidem s měsíčním příjmem do 160 eur, důchodcům a postiženým hodlá na nákup set-top-boxu přispět 20 eury (asi 500 korun). Podle komise tak vláda může činit až do 1. července 2013.
„Pozitivně hodnotím slovenské úřady za podporu přístupu pro sociálně znevýhodněné osoby k nejmodernější televizní technologii bez toho, aby došlo k narušení hospodářské soutěže. Toto je další krok k digitalizaci vysílání v Evropě,“ řekl novinářům eurokomisař pro hospodářskou soutěž Joaquín Almunia.
Slovensko chce dokončit přechod na digitální vysílání do konce roku 2012. Bez televizorů, které umožňují digitální příjem, či právě bez set-top-boxů ke starším televizorům pak nebude možné sledovat televizní vysílání.
„Komise zjistila, že podpora je zaměřená na jednotlivé spotřebitele a je technologicky neutrální, protože neupřednostňuje žádné zařízení. Podpora se navíc týká všech set-top-boxů bez ohledu na jejich zeměpisný původ,“ uvedla Evropská komise.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.