Češi utrácejí za nákupy o pětinu méně než před krizí

17. 9. 2010 09:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Češi letos utrácejí za nákupy v obchodech měsíčně v průměru o 23 procent méně než v roce 2008, kdy vypukla globální finanční krize. Zatímco před dvěma roky utráceli Češi za nákupy průměrně 4400 korun za měsíc, letos to je 3400 korun. Vyplývá to z průzkumu společnosti TNS AISA pro GE Money Bank.
Češi nejčastěji nakupují v supermarketech, které v průzkumu preferovalo 45 procent dotázaných. Následují hypermarkety s 27 procenty a malé obchody, ve kterých nakupuje 21 procent respondentů. Průměrný čas, který lidé měsíčně stráví v obchodě, se za poslední dva roky snížil o zhruba 45 minut na pět hodin a 20 minut.
Přes stále větší rozmach platebních karet platí lidé stále nejvíce hotovostí, a to v 87 procentech případů. Platební kartu používá 52 procent respondentů, 14 procent financuje nákupy prostřednictvím kreditní karty.
„Kreditní karty jsou jedním z produktů, který má v ČR největší potenciál rozšiřování. Trh je zde teprve na počátku svého rozvoje. Mnohé trhy s delší tradicí kreditních karet dosahují penetrace jedné kreditní karty na osobu, na trhu ČR jsou přitom v tuto chvíli dva miliony kreditních karet,“ uvedl dnes na tiskové konferenci ředitel kreditních karet GE Money Bank Ronald Boddy.
GE Money Bank proto představila nové portfolio kreditních karet, které nahradí její dosavadní nabídku. Banka od začátku letošního roku nabízela jeden typ kreditní karty, od tohoto pondělí má v nabídce tři druhy karet, které se od sebe liší cenou a šíří nabízených služeb.
Karta MoneyCard Gratis je zdarma, MoneyCard Plus vyjde na 49 korun měsíčně a zlatá karta MoneyCard Gold pro bohaté klienty stojí 119 korun za měsíc. Klientům, kteří si pořídí kreditní kartu do konce roku, nabízí GE Money po dobu prvních šesti měsíců nulovou úrokovou sazbu na platby kartou v obchodech.
Nové kreditní karty na trh uvádějí i další banky, ve středu svou novinku představila tuzemská UniCredit Bank. Ta bude ve spolupráci s aerolinkami Lufthansa nabízet kartu Miles & More, jejíž používání umožňuje klientům získat slevy na lety, cestování i zboží.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.