Britové si legálně stáhli již půl miliardy nahrávek

17. 9. 2010 11:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Británie překročila hranici 500 milionů oficiálně stažených digitálních nahrávek. Data naznačují, že letošní rok bude v tomto směru opět rekordní, uvedla organizace Official Charts Company (OCC), která vydává žebříčky britské hitparády.
Manažeři z hudebního průmyslu dodali, že je půlmiliardová hranice o to působivější vzhledem k rozsahu hudebního pirátství. Nelegální šíření nahrávek podle nich v posledních letech připravilo nahrávací společnosti i umělce o miliardy dolarů.
„Je tu téměř 70 legálních hudebních serverů, více než v jakékoli jiné zemi, a spotřebitelé nadále oceňují výběr, kvalitu a inovaci nabídky,“ uvedl generální ředitel odvětvové organizace BPI Geoff Taylor. Dosažení hranice 500 milionů stažených nahrávek označil za úžasné.
Podle dat OCC si Britové od začátku roku do konce srpna stáhli legálně 102 milionů souborů. Vyplývá z toho, že za celý letošní rok by mohlo padnout číslo 170 milionů legálně stažených nahrávek. Loni si přitom hudební fanoušci v Británii koupili online 150 milionů skladeb a v roce 2008 to bylo kolem 110 milionů nahrávek.
Někteří manažeři velkých nahrávacích společností ale s obavami upozorňují na to, že se tempo tohoto růstu zpomaluje. Prodej hudby na nosičích přitom stabilně klesá.
Nejprodávanějším singlem v Británii letošního roku je zatím píseň Fireflies od skupiny Owl City. Prodalo se jí 600 tisíc kopií. Od začátku oficiálního stahování hudby je pak nejprodávanější skladbou I Gotta Feeling od Black-Eyed Peas. Ta se letos v červnu stala prvním titulem, kterého si posluchači stáhli milion kopií, napsala agentura Reuters.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.