V H.Brodě se chystá další ročník Letní žurnalistické školy

5. 8. 2010 09:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

V Havlíčkově Brodě vrcholí přípravy na šestý ročník Letní žurnalistické školy, jejímž hlavním tématem jsou letos česko-rakouské vztahy. Zúčastní se jí téměř pět desítek mladých lidí z Česka a dalších zemí střední Evropy. Hlavním cílem školy je základní seznámení mladých lidí s prací novináře a fungováním médií. Informoval o tom Milan Pilař z pořádající společnosti Centrum Vysočina.
„Účastníci ze zahraničí jsou buď studenti bohemistiky a slavistiky, nebo pocházejí z rodin s českými kořeny,“ řekl Pilař. K základnímu programu jim organizátoři navíc nabízejí seznámení s českou kulturou, historií a médii.
Studenti budou rozděleni do pěti skupin zabývajících se novinami, internetovým, rozhlasovým a televizním zpravodajstvím a reklamou a marketingem. „Například jako lektoři rozhlasového zpravodajství budou letos na škole působit rakouský novinář a šéfredaktor Českého rozhlasu 7 Rádia Praha Gerald Schubert v tandemu s ředitelem stanice Miroslavem Krupičkou,“ dodal Pilař.
Letní žurnalistické školy, která začne 15. srpna, se každoročně účastní řada hostů. V minulosti přijeli se studenty besedovat například bývalý prezident Václav Havel, ředitel Českého rozhlasu Václav Kasík a zpravodajové České televize Zdeněk Velíšek a Michal Kubal. „Letos bude k nejvýznamnějším hostům patřit spisovatel Pavel Kohout, který bude se studenty debatovat o své cestě ke komunismu. Mojmír Kolář ze sdružení Iglauer Sprachinsel promluví o jihlavských osobnostech minulosti,“ uvedl Pilař.
Účastníci Letní žurnalistické školy procházejí základní teoretickou průpravou obsahující hlasovou výchovu, stylistiku, on-line zpravodajství a mediální komunikaci. „Většinu času ale tráví přímo v terénu, při tvorbě vlastních zpráv a reportáží,“ upozornil Pilař. Sedmidenní program doplňují besedy a setkání s předními osobnostmi politického, kulturního, mediálního a společenského života v Česku i v zahraničí.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.