Televizní talentové soutěže přilákaly miliony diváků

31. 8. 2010 08:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Talentové soutěže, které v neděli v hlavním večerním čase vysílaly české a slovenské soukromé televizní stanice, vyvolaly živý zájem. V Česku vidělo pořad televize Nova Talentmania 1,3 milionu lidí ze sledovaného vzorku cílové skupiny nad 15 let, zatímco show Česko Slovensko má talent na Primě přitáhla k obrazovkám v průměru 1,2 milionu diváků.
Na Slovensku, kde vysílaly obdobné soutěže partnerské televize obou stanic, si získala výrazně větší sympatie Talentmania. Na obrazovkách Markízy ji vidělo 756.000 diváků. Televize Joj s pořadem Česko Slovensko má talent přitáhla téměř 600.000 diváků nad 12 let. Typické pro diváky těchto pořadů v obou zemích bylo neustálé přepínání mezi stanicemi.
„Show na Primě, zejména ve své druhé polovině, zabodovala u většiny diváků,“ řekla mluvčí Primy Jana Kocová. Zdůraznila, že těsně před koncem sledovala Primu většina lidí u televizorů. Celkový průměrný podíl pořadu na trhu činil 29,88 procenta, v cílové skupině nad 15 let pak 32,99 procenta. Také na Slovensku přitáhla druhá polovina soutěže větší pozornost a sledovalo ji 46,3 procenta lidí od 12 do 54 let.
Podle mluvčí televize Nova Michaely Fričové vidělo start Talentmanie, kterou moderuje Leoš Mareš, 37 procent diváků od 15 do 54 let. „Nový formát Talentmanie přinesl uspokojivé výsledky,“ řekla ČTK.
Podle slovenských zdrojů měl pořad dosud nejlepší výsledky sledovanosti. Celkem ho na obrazovce Markízy vidělo 38,9 procenta diváků.
Výkony účinkujících na Nově a Markíze hodnotí modelka Alena Šeredová, režisér Zdeněk Troška, slovenská moderátorka Adela Banášová a zpěvák Pavol Habera. Na Primě sledovali dovednosti soutěžících porotci Lucie Bílá, moderátor Jan Kraus a slovenský producent a manažer Jaroslav Slávik. Pořád komentovala moderátorská dvojice Jakub Prachař a Martin Pyco Rausch.
Na rozdíl od pěveckých soutěží, které v minulých letech vysílaly Nova a Markíza, účinkující předvádějí talent v různých disciplinách. Castingů se kromě zpěváků a hudebních skupin zúčastnily mažoretky, žongléři, hypnotizéři, skupiny roztleskávaček nebo tanečníci. Objevili se i baviči, sportovci, hadí ženy i zvířata – dokonce i kráva.
Prima a Joj získaly licenci na vysílání světově populární soutěže od společnosti FremantleMedia. V obou zemích se do ní přihlásilo 6000 lidí. Nejlepší soutěžící v Česko Slovensko má talent obdrží zhruba 2,5 milionu korun. Vítěz Talentmanie získá téměř čtyři miliony korun.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.