Radiožurnál od září mění odpolední vysílání

30. 8. 2010 09:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Český rozhlas Radiožurnál připravuje od září změny v programu, které mají především odlehčit a zpřehlednit odpolední část vysílání. Všechny vstupy budou proto soustředěny do hlavních zpravodajských pořadů, kterými jsou nově Zprávy o čtvrté a Zprávy o šesté. Ostatní program nebudou tvořit jen těžká témata, například politická, ale více zajímavostí, informací o cestování a podobně, informoval mluvčí rozhlasu René Zavoral. O posunutí začátku pořadu 20 minut Radiožurnálu ze 17:35 na 17:00 a výměně jeho moderátorky informoval ČRo už dříve.
„Nynější odpoledne jsou pro posluchače příliš těžká. Odpolední proud je primárně zpravodajský, děje se mnoho událostí a protože Radiožurnál disponuje nejširší sítí zpravodajů, snažíme se v něm odehrát co nejvíce zpravodajských vstupů. Tím se stává relativně těžkým na poslech a není tam možnost oddechu,“ uvedla ředitelka zpravodajských stanic ČRo Hana Hikelová.
Posunutí začátku 20 minut Radiožurnálu má podle Hikelové pořad oddělit od Zpráv o šesté, aby nevznikala dosavadní souvislá plocha půldruhé hodiny mluveného slova. Moderátorku pořadu Helenu Šulcovou, která získala stipendium na univerzitě v Bonnu, vystřídala vedle Martina Veselovského Štěpánka Čechová, dosavadní moderátorka zpravodajství.
V důsledku změn bude i hlavní polední zpravodajská relace přejmenovaná na Zprávy o dvanácté. Na hlavní polední a podvečerní zpravodajské pořady bezprostředně naváže publicistika pod názvem Ozvěny dne, vysílané ve všední dny ve 12:10 a 18:10.
ČRo hospodařil v prvním pololetí se ziskem před zdaněním 221,2 milionu korun. Výsledek je o více než 63 milionů lepší, než byl plán. V prvním pololetí 2009 měl rozhlas zisk před zdaněním 198 milionů korun. V letošním roce by měl rozhlas podle plánu hospodařit se ziskem před zdaněním 94,5 milionu korun. Čistý zisk by měl dosáhnout 80,4 milionu korun, v roce 2009 to bylo 37 milionů korun.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.