Společnost Microsoft začala poslední srpnový den v ČR prodávat nový kancelářský balík Office 2010 domácnostem a menším firmám. Vedle krabicové verze je poprvé možné si koupit jen kartu s instalačním kódem a licencí. Programy si pak uživatel stáhne z webu, nebo je najde předinstalované v počítači.
„Věříme, že o novou verzi Office 2010 bude mezi domácnostmi a podnikateli velký zájem, protože jen samotnou beta verzi programu Office 2010 si stáhlo pětkrát více zákazníků než testovací verzi předchozích Office 2007,“ uvedl produktový manažer Microsoftu Petr Bobek.
Tuzemské obchody nabízí celkem tři sady ve formě krabice nebo karty s produktovým klíčem, které se liší cenou a počtem zahrnutých produktů. Mezi hlavní výhody nové verze nejrozšířenějšího kancelářského software patří především zjednodušené uživatelské rozhraní, lepší práce s videem a obrázky nebo možnost ukládání souborů do webového úložiště SkyDrive poskytovaného společností Microsoft.
Sada Microsoft Office 2010 pro studenty a domácnosti zahrnuje základní aplikace Word, Excel, PowerPoint a OneNote. Její doporučená maloobchodní cena ve formě karty s instalačním kódem je 2490 Kč. Sada pro podnikatele, která je určená menším firmám, obsahuje navíc program Outlook a její doporučená maloobchodní cena v případě karty s kódem je 5990 Kč. Sada Professional, která startuje na 11 180 Kč, navíc obsahuje ještě programy Publisher a Access.
České verze sad Office 2010 určené velkým firmám a organizacím se prodávají již od května tohoto roku formou multilicenčních programů.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).