Mag: Za růstem příjezdové turistiky o prázdninách jsou baťůžkáři

24. 8. 2010 08:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

O prázdninách do České republiky zavítalo o tři až pět procent více zahraničních turistů než loni. Takový je odhad analytické společnosti Mag Consulting. Hlavními tahouny růstu jsou podle ní především takzvaní baťůžkáři, což je rozdíl oproti minulým létům.
„Baťůžkáři k organizaci svých dovolených nevyužívají služeb cestovních kanceláří, s čímž souvisí také pokles zájmu například o průvodcovské služby. Podle odhadů až 80 procent přijíždějících turistů nemá zájem o služby průvodců a navštívené destinace poznávají na vlastní pěst,“ uvedl ředitel Mag Consulting Jaromír Beránek.
Individuální turisté vládnou podle něj i výjezdovému cestovnímu ruchu. Do zahraničí prý v létě vyrazilo stejně Čechů jako loni, ačkoliv cestovní kanceláře hlásí pokles prodeje zájezdů.
Stále více lidí se tak obejde bez pomoci CK. „Zejména mezi mladými je oblíbené kupovat cenově výhodné letenky nízkonákladových společností, či společně v partě několika lidí vyrazit autem do sousedních či přímořských států Evropy,“ popsal trend Beránek.
U cestování Čechů po českých zemích předpokládá analytik nárůst tři až pět procent, hoteliéři ale jásat nemohou. Češi totiž jezdí nejraději na vlastní chatu či chalupu nebo zavítají k příbuzným.
Oproti loňsku se zkracuje průměrná doba všech pobytů. Lidé údajně dávají přednost častějším prodlouženým víkendům proti delší dovolené na jednom místě. Ceny v tuzemských hotelech jsou letos mírně nižší než loni.
Zatím poslední oficiální čísla publikoval Český statistický úřad 10. srpna. Podle údajů za pololetí se do českých ubytovacích zařízení po loňském výrazném propadu začali vracet cizinci. Od ledna do června jich přijelo 2,8 milionu, což je meziročně o 3,7 procenta více. Naopak Čechů bylo v pololetí v tuzemských hotelech o 3,2 procenta méně, celkem 2,5 milionu.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.