Levi Strauss má speciální značku džín pro čínský trh

19. 8. 2010 09:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Výrobce džínového oblečení Levi Strauss & Co. zavedl novou globální značku zaměřenou na čínský trh. Připojil se tak k řadě firem, které doufají, že se jim podaří prosadit na rychle rostoucím trhu přizpůsobením svých produktů čínským chutím. Nová značka džín se jmenuje dENIZEN.
Novinka se zaměří na širší segment spotřebitelů v Číně než tradiční značka Levis, jejíž džíny se prodávají za více než 100 dolarů (1930 Kč). „V posledních několika letech vidíme novou skupinu uživatelů,“ uvedl prezident divize pro Asii a Tichomoří Aaron Boey. „Mnozí z nich chtějí stylové oblečení, ale za dostupné ceny.“ Džíny nové značky se mají prodávat za ceny 40 až 60 dolarů a mají být určené hlavně pro věkovou kategorii 20 až 40 let, tedy skupinu, která v Číně nejvíce utrácí za oblečení a doplňky.
Levi Strauss se v polovině 90. let stáhl z čínského trhu. Odůvodnil to obavami o práva zaměstnanců. Nyní má v zemi stovky obchodů a do roku 2015 chce mít až 1000 obchodů.
Stále více firem se snaží svým zbožím a novými značkami přizpůsobit čínskému trhu. Patří mezi ně Nissan, výrobci hodinek či výrobce luxusního zboží Hermés, který chce představit svoji novou řadu oděvů pro Čínu značky Šang Sia příští měsíc v rámci otevření svého prvního obchodu v Šanghaji.
Čína patří k největším spotřebitelským trhům světa. Tržby z prodeje oděvů a obuvi loni podle zprávy Bank of America-Merrill Lynch činily 169 miliardy USD a rostou dvouciferným procentním tempem. Prodej oděvů a obuvi v Číně již předběhl Japonsko a na celkovém asijském prodeji má více než třetinový podíl, napsala agentura AP.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.