Češi druzí v pití nealko piva

5. 8. 2010 09:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Zatímco v pití klasického piva patří Čechům dlouhodobě světové prvenství, v konzumaci jeho nealkoholické varianty jsou se zhruba pěti litry na osobu a rok až na druhé příčce pomyslného světového žebříčku. Největšími pijáky piva bez alkoholu jsou překvapivě Španělé, Čechům na ně chybí necelý půllitr. Vyplývá to z průzkumu agentury Canadean, jehož výsledky prezentovali zástupci Plzeňského Prazdroje.
Přestože ekonomická krize a pokles prodejů se nevyhnul loni ani této kategorii, která poprvé po deseti letech klesla v růstu o procento, ve srovnání s celým pivním trhem klesal pivovarům prodej nealka méně.
Ačkoliv největší boom má dle odborníků nealkoholické pivo v Česku již patrně za sebou, vaří jej stále více pivovarů. V současnosti je to kolem 25 pivovarů a značky na trhu stále přibývají.
Lídr trhu Plzeňský Prazdroj, jehož světlé nealko pivo Birell je s dvoutřetinovým podílem na trhu nejprodávanějším nealkoholickým pivem v zemi, uvádí v těchto dnech na trh jeho novou, polotmavou variantu.
Firma v tomto případě sází na ženy, které dle průzkumů preferují tmavší piva pro jejich sladkou chuť před světlými. Od začátku srpna je lahvový polotmavý Birell k dostání ve vybraných restauracích, od září začne Prazdroj prodávat pivo také v obchodech. Do sudů firma toto pivo nyní plnit neplánuje. Polotmavé jantarové pivo bez alkoholu vyrábí v Česku od roku 2007 pouze humpolecký rodinný pivovar Bernard.
Bernard v červenci vyzval Plzeňský Prazdroj k souboji kvůli reklamní kampani, ve které Prazdroj tvrdí, že jeho nealko Radegast Birell „chutí převyšuje ostatní“. Podle spolumajitele humpoleckého pivovaru Stanislava Bernarda je ale toto tvrzení „nabubřelé a neopodstatněné“ a Prazdroj ho má dokázat ve vzájemném duelu. Prazdroj ale výzvu nevyslyšel.
V Česku se podle informací pivovarského svazu loni spotřebovalo necelých 580.000 hektolitrů nealkoholického piva, meziročně o procento méně. Nealkoholické pivo nejčastěji pijí řidiči, cyklisté, nebo pracující lidé během dne.
Podle pivovarníků nelze předpokládat, že by nealkoholické pivo výrazněji nahradilo alkoholické pivo při běžném posezení v restauračním zařízení. „Nemyslím si, že by večer po práci chlapi v hospodě pili nealko pivo,“ řekl ČTK Bernard.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.