Nové zákazníky přes sociální internetové sítě typu Facebook úspěšně získaly už dvě pětiny českých firem. Daleko více je v tomto směru využívají malé než velké firmy, 49 ku 17 procentům. Vyplývá to z celosvětového průzkumu společnosti Regus.
Na rozdíl od 22 procent velkých českých podniků vyjádřilo 49 procent malých podniků v průzkumu přesvědčení, že hlavní využití sociálních sítí spočívá ve vytváření skupin zákazníků, jejich kontaktování a řízení. Ve světě využívá sociální sítě tímto způsobem 51 procent firem, a to i přesto, že třetina z nich je přesvědčena, že vytváření sociálních sítí nebude nikdy představovat významnou metodu navazování kontaktů se spotřebiteli a potenciálními zákazníky. Obchodní kontakty přes sociální sítě udržuje ve světě 58 procent firem.
České firmy za světem zaostávají i ve financích, které do komunikace přes sociální sítě investují. Část marketingových rozpočtů pro svou prezentaci na sociálních sítích zde vyčlenilo 15 procent firem. Aktivnější jsou malé podniky, u kterých je to 18 procent. Celosvětový průměr je však 27 procent.
Celých 54 procent českých společností, o pět více, než je světový průměr, využilo sociální sítě ke vstupu do speciálních zájmových skupin. K získání obchodních informací je používá 45 procent. Nízké procento podniků, 14 procent, uvedlo, že je v rámci těchto sítí zaujaly audiovizuální animace a portréty společností. Celosvětový průměr v tomto směru je 44 procent.
Průzkum také zjistil, že zaměstnání přes sociální sítě pravděpodobněji naleznou zaměstnanci v malých podnicích, a to 25 procent; ve velkých firmách podíl činí 22 procent.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?