Vodafone spustil vysokorychlostní mobilní internet v Plzni

22. 7. 2010 11:07

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Mobilní operátor Vodafone spustil vysokorychlostní mobilní internet 3G v Plzni. Společnost to dnes ČTK oznámila v tiskové zprávě. Pokrytí rychlým internetem 3G rozšiřují i další operátoři, například T-Mobile ve středu oznámil spuštění sítě v Pardubicích. Rychlého internetu do mobilu se jen za poslední týden dočkala zhruba desítka měst.
„Technici Vodafonu najezdili po Plzni při testovacím měření a optimalizaci sítě více než 1400 km. Nejnáročnější byla instalace na stožár železničního osvětlení, kde technici museli dávat pozor na projíždějící vlaky,“ uvedl viceprezident Vodafonu pro technologie Pavel Kos.
V Plzni Vodafone pokrývá 99 procent populace a také nedaleký Starý Plzenec a Sedlec, v České republice má přístup k 3G Vodafonu pětina obyvatel. Do konce roku prý chce firma 3G signálem pokrýt 60 měst včetně všech krajských metropolí.
Expandují rovněž konkurenční firmy. T-Mobile chce například do konce léta rozšířit síť o 11 měst. „Plánujeme například pokrýt Ostravu a dokončit pokrytí Prahy a Brna,“ řekla ČTK mluvčí T-Mobilu Martina Kemrová.
Nejširší pokrytí sítí zatím nabízí zákazníkům Telefónica O2. Pokrývá 29 měst včetně všech krajských. Poslední čtyři města – Kolín, Kutná Hora, Teplice a Jablonec nad Nisou – přibyla minulý týden.
Díky 3G budou moci lidé surfovat na internetu v notebooku nebo v mobilním telefonu několikanásobně rychleji než při využití dosavadních technologií. Mobilní připojení mohou také využít u plynoměrů či elektroměrů energetické firmy, 3G lze rovněž využít třeba v dopravě.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.