Studené jaro zpomalilo prodej zmrzliny, který vzrostl až v červnu

15. 7. 2010 16:07

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Studené jaro letos nepříznivě ovlivnilo prodej zmrzlin, který se výrazněji zvýšil až v červnu, kdy v Česku začalo panovat letní počasí. Nyní již poptávka po zmrzlinách díky tropickým teplotám strmě vzrostla. Letní sezona je pro tuzemské výrobce důležitá, jelikož Češi největší množství zmrzliny spořádají právě v letních měsících, což v zahraničí nebývá zvykem.
„Prodej zmrzlin v těchto dnech vzrostl dvojnásobně. Nejčastěji zákazníci sahají po nanucích a kornoutech do ruky pro rychlé osvěžení,“ řekla ČTK mluvčí obchodního řetězce Tesco Stores ČR Eva Karasová. Podle manažera značky Algida ze společnosti Unilever Martina Molčana letošní sezona začala později než loni. „Od začátku roku až do konce května bylo ve srovnání s minulým rokem chladněji, což také zpomalilo prodej zmrzliny v porovnání s rokem 2009. V červnu jsme naopak díky teplému počasí prodali oproti loňskému roku více zmrzlin,“ sdělil ČTK Molčan.
V letních měsících se přitom podle výrobců prodá více než 50 procent zmrzliny z celého roku. Český trh je totiž velmi sezonní a závislý na počasí, což je značný rozdíl oproti jiným evropským zemím. „Přesto se dá říci, že tato sezonnost se začíná snižovat a Češi začínají ke zmrzlině přistupovat jako k pochoutce vhodné pro celoroční konzumaci,“ podotkl Molčan.
Každý Čech ročně spotřebuje v průměru více než pět litrů zmrzliny. Ve srovnání s jinými národy jsou ale Češi spíše průměrnými jedlíky zmrzlin. Nejvyšší spotřeba zmrzliny je ve Spojených státech, kde činí více než 24 litrů na osobu a rok. V Evropě se nejvíce zmrzliny spořádá překvapivě ve Finsku (13 litrů) a Švédsku (11 litrů).
Češi konzumují zmrzliny odlišných chutí než jejich sousedé. „Větší diverzifikace chutí je příznakem vyspělého trhu a v českých podmínkách se v posledních letech projevuje posilováním tradičně oblíbených českých chutí, jako je čokoládová, vanilková a jahodová,“ uvedl Molčan. Stále více Čechů se ale zároveň nebojí experimentovat a zkoušet nové příchutě. Specialitou českého trhu je tradiční zmrzlina Míša, která je nejprodávanější zmrzlinou v Česku.
Podle výrobců stále více lidí hledí při výběru zmrzliny také na zdravý životní styl. Zákazníci si všímají, z čeho je zmrzlina složena, jaký má obsah tuku či cukru či zda obsahuje umělá barviva.
Chutě příslušníků jednotlivých národů se výrazně liší a výrobci v jednotlivých zemích rádi používají do zmrzliny své tradiční suroviny. V Řecku například existuje zmrzlina s příchutí olivového oleje s fíky. Mezi nejpopulárnější příchutě v Japonsku patří zelený čaj, prodávají se zde také krevetová zmrzlina či zmrzlina s příchutí kuřecích křidýlek. Američané zase do zmrzliny rádi přidávají kousky rozdrobených sušenek či dalších sladkostí.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.