Jednoduchá televizní reklama, v níž dívka sedící na obří červené židli neškoleným zpěvem veřejnosti oznamuje otevření největšího obchodního domu s nábytkem v Česku, vzbudila mezi tuzemskými diváky nevídané emoce. O melodii z reklamy XXXLutz „Spěchám v tempu, ta ta ta ta, k sortimentu, ta ta ta ta, XXXLutz, ta ta ta ta,“ která zní tuzemským éterem mnohokrát za den, se živě diskutuje na internetu a po týdnu od prvního odvysílání vznikly její parodie. Společnost XXXLutz si reklamu pochvaluje.
Reklama byla v televizi poprvé vysílána minulý týden krátce před otevřením pražského obchodního domu XXXLutz. Ihned poté vznikla na sociální síti Facebook skupina nazvaná „XXX Lutz TaTaTaTa – nejhorší reklama všech dob“, ke které se za několik dní přihlásilo už více než 50 000 lidí.
Reklama XXXLutz nenadchla ani odborníky. Spotřebitele určitě zaujme, z odborného hlediska je ale spot nekvalitní, míní prezident Asociace českých reklamních agentur Pavel Brabec. Herečce totiž v reklamě není rozumět, co říká. „Vlezlá písnička s textem, kterému není rozumět, asi nebyla původním záměrem. Nevím, jestli jsou lidé přesně schopní identifikovat, co se v reklamně chce opravdu sdělit. Nicméně to, že se otevírá nová prodejna XXXLutz, tak to asi identifikují,“ uvedl Brabec.
Mluvčí české pobočky XXXLutz Reiko Trojer dnes ČTK řekl, že společnost v Česku použila reklamní spot, který byl původně vysílán v Rakousku. „Každý má jiný vkus,“ komentoval Trojer negativní reakce některých českých spotřebitelů. Firma podle něj ale reklamu považuje za dobrou a míní, že na zákazníky zapůsobila.
Na serveru YouTube má reklama XXXLutz na kontě přes 100 000 zhlédnutí, což je na české poměry a krátký časový úsek od jejího zveřejnění slušný výsledek. Na reklamní spoty nábytkářského řetězce, ve kterých se na obří židli střídá mladá žena s vousatým mužem, už ale zároveň vznikly parodie. Jejich tvůrci je umístili na server YouTube a poslové zpráv o otevření prodejny XXXLutz jsou ve videoklipech s použitím počítačových triků po „vytažení“ z televizní obrazovky upalováni či zastřeleni.
Nicméně jednoduchá reklama XXXLutz zřejmě zafungovala a vybaví si ji velké množství lidí. Když se minulý týden pražský obchodní dům XXXLutz otevíral, čekaly u jeho vchodu stovky lidí. „Přiznejme si to, reklama má úspěchy! Každý si jí pamatuje a řeší se na Facebooku,“ uvedl po několika dnech poněkud smířlivějším tónem autor skupiny „XXX Lutz TaTaTaTa – nejhorší reklama všech dob“.
Největší tuzemský obchodní dům s nábytkem a bytovými doplňky XXXLutz byl v pražských Stodůlkách otevřen minulý týden v úterý. První obchodní dům XXXLutz v Česku postavil stejnojmenný rakouský koncern, který na tuzemském trhu už provozuje diskontní prodejny s nábytkem Möbelix.
Někteří uživatelé internetu, kteří se zajímají o reklamu, zveřejnili na diskuzním fóru Okoun.cz odkazy na reklamní spoty rakouské společnosti XXXLutz, které si svojí jednoduchostí nezadají s reklamou na pražský obchodní dům XXXLutz. „A že se máme na co těšit,“ předpověděl další reklamní aktivity XXXLutz v ČR uživatel, který vystupuje pod přezdívkou Captainn.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?