V České republice se v květnu prodalo denně průměrně 1,262 milionu výtisků deníků, což je meziročně o 6,1 procenta méně. V meziměsíčním srovnání se však prodej novin zvýšil o 2,2 procenta a byl zatím nejvyšší v letošním roce. ČTK o tom dnes informovala Unie vydavatelů s odvoláním na údaje zveřejněné Kanceláří ověřování nákladu tisku ABC ČR.
Čtenáře meziročně ztrácely všechny sledované tituly, v květnu nejvíce Hospodářské noviny, jejichž prodej se snížil o téměř 18 procent, prodaný náklad Lidových novin klesl o více než 15 procent. Nejnižší pokles prodeje o zhruba 1,5 procenta zaznamenaly deníky Blesk a Sport.
V meziměsíčním srovnání květnový průměrný prodej vzrostl o 27 141 výtisků. „Prodej deníků v květnu 2010 byl nejvyšší od začátku roku a potvrzuje tak pokračující stabilitu jejich prodeje v letošním roce,“ uvedla Unie vydavatelů. Podle unie vzrostl meziměsíčně také prodej novin na Slovensku, a to o 1,4 procenta, a ve Velké Británii o 0,2 procenta.
Nejprodávanějším deníkem zůstal i v květnu Blesk, kterého se denně prodalo přes 396 000 výtisků. Druhá byla v průměrném prodaném nákladu Mladá fronta Dnes s více než 246 000 výtisky a třetí Deník se zhruba 228 000 výtisků.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?