Na internetu pravidelně nakupuje už polovina uživatelů

20. 7. 2010 13:07

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Popularita internetu jako nákupního prostoru nadále roste. Podle průzkumu společnosti Mediaresearch z letošního února nakupuje na webu pravidelně 48 procent uživatelů internetu, což je meziročně o pět procentních bodů více. Nárůst je patrný hlavně u generace nad 55 let.
Vedle nakupování roste rovněž obliba on-line televizí a internetových rádií. Televizi na internetu pravidelně vyhledává třetina uživatelů, před rokem to byla necelá pětina. Zatímco u televize křivka průběžně roste, u internetového rozhlasu kolísá. V únoru se nicméně rádia na síti těšila rekordní 31procentní oblibě.
Stále populárnější je také sdílení fotografií a videí, které na internet umísťuje 42 procent uživatelů. Nově se výzkumníci ptali na sledování videí například na serverech YouTube nebo Stream. Tuto aktivitu kladně hodnotí 44 procent lidí s přístupem na internet.
Podle průzkumu mírně klesá zastoupení uživatelů, kteří se sami starají o bezpečnost počítače, v únoru jich bylo 26 procent. Na druhou stranu se zvyšuje podíl majitelů soukromých počítačů s nainstalovaným softwarem pro ochranu před programy, které slouží k získání informací o datech uživatele bez jeho vědomí. Takzvaný antispyware, který je aktualizován téměř denně, má 40 procent uživatelů.
Ve výzkumu pro Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) bylo dotazováno 2139 respondentů starších deseti let.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.