Magistrát zpřísnil zákaz reklamy v centru Prahy

14. 7. 2010 10:07

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Pražský magistrát zpřísnil zákaz reklamy v centru Prahy. Radní rozšířili platnost nařízení na ulice kolem pražské magistrály. Přísnější pravidla budou také platit při umísťování reklamních plachet na opravované domy. V tiskové zprávě o tom informoval náměstek primátora Rudolf Blažek (ODS). Nařízení vstoupí v platnost od 1. října.
Podnět na změnu vzešel z radnice Prahy 1. Jejímu vedení totiž vadí, že je v současné době možné, aby po dobu platnosti stavebního povolení byla na plášti budovy vyvěšena reklamní plachta. Ta pak často pouze zakrývala špatný stav domu. Podnikatelé také využívali nedokonalost nařízení a reklamu na dům umísťovali i při nepatrných stavebních úpravách, které protahovali.
„Reklama bude moci být pouze na plachtách a přívěsech na lešení umístěném na přilehlé komunikaci,“ uvedl Blažek. Stavebník tak bude muset s majitelem chodníku, kterým je většinou magistrát nebo městská část, uzavřít nájemní smlouvu. Díky ní pak může úřad způsob reklamy omezit.
Rozšíří se také platnost nařízení, které zakazuje vylepování plakátů nebo vyvěšování reklamy mimo provozovny. Dosud platilo na území Pražské památkové rezervace, nově se bude vztahovat i na Legerovu, Mezibranskou a Sokolskou ulici, po kterých vede pražská magistrála. Rozšíření má především omezit množství reklamy zavěšené nad vozovkou.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.