Deset největších českých zadavatelů reklamy investovalo v letošním druhém čtvrtletí do inzerce 3,066 miliardy korun. Oproti prvnímu čtvrtletí to znamenalo nárůst o 27,4 procenta. Nejvíce prostředků investovaly ve druhém čtvrtletí do reklamy společnosti Unilever ČR, Henkel ČR a Procter & Gamble Czech Republic. Vyplývá to z monitoringu reklamních investic společnosti Admosphere.
V prvních třech měsících letošního roku investovaly do reklamních kampaní nejvíce stejně jako ve druhém čtvrtletí společnosti Unilever ČR a Henkel ČR, třetí byla firma Vodafone Czech Republic.
Z pohledu jednotlivých značek nasměrovala ve druhém čtvrtletí do reklamy nejvíce prostředků Česká strana sociálně demokratická v souvislosti s předvolební kampaní. Druhou nejmasověji propagovanou značkou z hlediska reklamních výdajů byl Lidl a třetí skončil Vodafone. Ten obsadil v prvním čtvrtletí první místo před společnostmi T-Mobile a Mountfield.
Za výrazným mezičtvrtletním nárůstem investic do reklamy jsou hlavně předvolební kampaně politických stran, mírný nárůst by však nastal i bez nich, uvedl obchodní ředitel firmy Admosphere Tomáš Hynčica. "Navýšení se dá vysvětlit pozvolným a očekávaným oživováním reklamní trhu, větší ochotou zadavatelů investovat do reklamy a v neposlední řadě určitou sezonností v nasazování kampaní," popsal Hynčica.
Společnost Admosphere se zabývá monitoringem reklamních investic českých firem v televizi, tisku, rozhlasu, na internetu a mimo domovy spotřebitelů. Firma při měření spolupracuje s Asociací televizních organizací, společností Mediaresearch, Asociací komunikačních agentur a Sdružením pro internetovou reklamu.
Největší zadavatelé reklamy ve druhém čtvrtletí 2010 v ČR
Společnost – investice v tis. Kč
Unilever ČR – 481.114
Henkel ČR – 443.988
Procter & Gamble Czech Republic – 397.670
Česká strana sociálně demokratická – 307.667
Lidl ČR – 285.133
Vodafone Czech Republic – 275.217
L’Oréal ČR – 235.807
Telefónica O2 ČR – 220.204
Občanská demokratická strana – 210.627
Nestlé Česko – 208.854
Zdroj: Admosphere