Investice deseti největších zadavatelů reklamy stouply o 27 %

27. 7. 2010 01:07

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Když něco, tak Allegro, říká tržiště v mezinárodní kampani od DDB Warszawa

Nový mezinárodní komunikační koncept spouští online tržiště Allegro, reaguje na rostoucí poptávku po větší personalizaci.

Reklama
SDG

Deset největších českých zadavatelů reklamy investovalo v letošním druhém čtvrtletí do inzerce 3,066 miliardy korun. Oproti prvnímu čtvrtletí to znamenalo nárůst o 27,4 procenta. Nejvíce prostředků investovaly ve druhém čtvrtletí do  reklamy společnosti Unilever ČR, Henkel ČR a Procter & Gamble Czech Republic. Vyplývá to z monitoringu reklamních investic společnosti Admosphere.

 

V prvních třech měsících letošního roku investovaly do reklamních kampaní nejvíce stejně jako ve druhém čtvrtletí společnosti Unilever ČR a Henkel ČR, třetí byla firma Vodafone Czech Republic.

Z pohledu jednotlivých značek nasměrovala ve druhém čtvrtletí do reklamy nejvíce prostředků Česká strana sociálně demokratická v souvislosti s  předvolební kampaní. Druhou nejmasověji propagovanou značkou z hlediska reklamních výdajů byl Lidl a třetí skončil Vodafone. Ten obsadil v prvním čtvrtletí první místo před společnostmi T-Mobile a Mountfield.

Za výrazným mezičtvrtletním nárůstem investic do reklamy jsou hlavně předvolební kampaně politických stran, mírný nárůst by však nastal i bez nich, uvedl obchodní ředitel firmy Admosphere Tomáš Hynčica. "Navýšení se dá vysvětlit pozvolným a očekávaným oživováním reklamní trhu, větší ochotou zadavatelů investovat do reklamy a v neposlední řadě určitou sezonností v nasazování kampaní," popsal Hynčica.

Společnost Admosphere se zabývá monitoringem reklamních investic českých firem v televizi, tisku, rozhlasu, na internetu a mimo domovy spotřebitelů. Firma při měření spolupracuje s Asociací televizních organizací, společností Mediaresearch, Asociací komunikačních agentur a Sdružením pro internetovou reklamu.

 

Největší zadavatelé reklamy ve druhém čtvrtletí 2010 v ČR

Společnost – investice v tis. Kč

Unilever ČR – 481.114

Henkel ČR – 443.988

Procter & Gamble Czech Republic – 397.670

Česká strana sociálně demokratická – 307.667

Lidl ČR – 285.133

Vodafone Czech Republic – 275.217

L’Oréal ČR – 235.807

Telefónica O2 ČR – 220.204

Občanská demokratická strana – 210.627

Nestlé Česko – 208.854

Zdroj: Admosphere

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bude i český sport bez odpadu?

Bude i český sport bez odpadu?

Ty největší sportovní kluby už podléhají povinnému nefinančnímu reportingu, za pár let se to bude týkat i těch menších. Český sport témata ESG zatím spíš míjel. To se ale začíná měnit.