Internetové Times zavedením plateb ztratily dvě třetiny čtenářů

19. 7. 2010 13:07

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Puma s Fotbalovou asociací České republiky představily nové dresy

Puma ve spolupráci s Fotbalovou asociací České republiky slavnostně představila dresy národního týmu pro nadcházející 2 období, ve kterých si mimo jiné reprezentanti zahrají letošní Euro.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Internetová verze londýnského listu The Times ztratila po zavedení plateb za přístup ke článkům dvě třetiny čtenářů. Uvedl to britský list Observer s odvoláním na údaje firmy Experian Hitwise, která monitoruje provoz na internetu.
Pokles návštěvnosti nebyl tak strmý, jak někteří v odvětví předpovídali. Odhadoval se propad až o 90 procent, podle Observeru však mohla být ztráta zmírněna výhodnými zaváděcími nabídkami.
Skupina News International mediálního magnáta Ruperta Murdocha, která The Times vlastní, se ke zprávě nevyjádřila. Experian Hitwise zatím sama zprávu Observeru nepotvrdila.
Skupina News se loni rozhodla, že začne zpoplatňovat přístup na on-line stránky svých listů, mezi něž kromě Timesů patří například britský bulvární The Sun nebo přední světový ekonomický list The Wall Street Journal. Konkurenční vydavatelství budou pozorně sledovat, jak se bude vyvíjet návštěvnost na stránkách těchto periodik. Vydavatelé tištěných novin chtějí bojovat s nynějším výrazným poklesem nákladů zpoplatňováním přístupů na internetové stránky, má to však rizika v podobě odlivu čtenářů ke konkurenci.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.