Česká pošta rozjíždí obří zásilkový obchod

27. 7. 2010 09:07

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Česká pošta (ČP) zřídí zásilkový a internetový obchod s názvem Poštovní supermarket, který by měl pomoci zachránit snižující se výnosy společnosti. Již zpočátku by pošta chtěla nabízet až 2000 položek. Dnešním Lidovým novinám (LN) to potvrdila šéfka ČP Marcela Hrdá. Ještě v tomto týdnu pošta osloví největší české internetové obchody, jako jsou například Mall.cz, Kasa.cz či Alza.cz, a nabídne jim partnerství na projektu, vyplývá z dokumentace, kterou má deník k dispozici.
„Listovní zásilky mizí, na balíkovém trhu je velká konkurence a je jednoznačné, že internetové obchody budou v budoucnu trh balíkových zásilek ovlivňovat zásadně, protože mají největší růstový potenciál,“ řekla listu Hrdá. Dodala, že ve výnosech pošta očekává nárůst minimálně v desítkách milionů korun ročně.
Firmy, které si pošta vybere jako partnera, budou hlavním dodavatelem zboží do Poštovního supermarketu. Pošta se pomocí desítek tisíc katalogů roznášených listonoši po celé zemi, třemi tisícovkami poboček, na kterých bude možné zboží objednat a prostřednictvím vlastního e-shopu stane distributorem tohoto zboží, píše deník.
Nabídka výhodných cen konkrétních produktů se podle plánu ČP díky katalogům dostane i do menších měst a obcí, kde nakupování přes internet není tak běžné jako ve velkých městech.
„Zamýšlená obchodní spolupráce bude fungovat na principu obchodního zastoupení, přičemž ČP bude vystupovat jako obchodní zástupce budoucího partnera, který bude za prodej svého zboží pod značkou ČP přes e-shop a katalogový prodej vyplácet ČP dohodnutou odměnu,“ uvádí pošta v zadávací dokumentaci.
Partnerskému internetovému obchodu naopak nabízí službu 10.000 listonošů, kteří budou roznášet katalogy a přijímat objednávky. Samotným internetovým obchodům se podobný obchodní model většinou líbí. Konkurenční výhodou by podle pošty mělo být kromě snadné distribuce i levnější doručování zásilek, napsaly dnešní LN.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.