Rodinný pivovar Bernard vyzval lídra pivního trhu, Plzeňský Prazdroj, k degustačnímu souboji nealkoholických piv. Prazdroj prý v reklamní kampani tvrdí, že jeho nealko Radegast Birell „chutí převyšuje ostatní“. Podle spolumajitele humpoleckého pivovaru Stanislava Bernarda je toto tvrzení „nabubřelé a neopodstatněné“ a Prazdroj jej má dokázat ve vzájemném duelu. Vyjádření Prazdroje ČTK shání.
Nabídku k otevřenému souboji v pondělí Bernard zaslal v otevřeném dopise přímo generálnímu řediteli Prazdroje Dougu Brodmanovi. Garantem degustačního klání by v případě, že plzeňský pivovar nabídku přijme, bylo Sdružení přátel piva coby nezávislý subjekt. O tom, které pivo je lepší, by v prostém porovnáním dvou anonymních vzorků piva rozhodlo 25 degustátorů z ulice, uvedli zástupci sdružení.
„Pevně věříme, že Plzeňský Prazdroj tuto výzvu statečně přijme a v duelu Bernard vs. Birell dokáže to, co tvrdí,“ uvedl Bernard. Radegast Birell podle něj v minulosti skutečně nejlepším nealkoholickým pivem byl, několik let tomu tak prý již není. Kategorické tvrzení v reklamě Prazdroje považuje Bernard za neetické vůči ostatním pivovarům. Pokud Birell souboj se světlým nealkoholickým pivem „Bernard s čistou hlavou“ prohraje, měl by okamžitě ukončit svoji reklamní kampaň.
V porovnání ročního výstavu je Bernard proti Prazdroji trpaslíkem. Zatímco humpolecký pivovar loni uvařil 204 000 hektolitrů piva, Prazdroj loni v tuzemsku i zahraničí prodal 10,5 milionu hl. Zatímco lídrovi trhu však podobně jako většině velkých hráčů na trhu v důsledku ekonomické krize prodeje klesly o necelé dvě procenta, Bernardu se naopak zvýšily téměř o devět procent.
Tuzemské pivovary loni vyrobily zhruba o šest procent méně piva než v roce 2008. Výroba nealkoholického piva se snižovala pomaleji a klesla asi jen o procento. Na celkové spotřebě má nealko pivo v Česku téměř čtyřprocentní podíl. Radegast Birell je nejprodávanější značkou nealkoholického piva v zemi.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).