Největšímu evropskému provozovateli obchodů s potřebami pro kutily Kingfisher Plc stoupl v prvním čtvrtletí fiskálního roku čistý zisk o 15 procent na 146 milionů liber (asi 4,5 miliardy Kč). Firmě pomohly nižší náklady a snížení ztrát v Číně, které vyrovnaly i slabší prodej způsobený špatným počasím.
Tržby za tři měsíce do konce dubna činily 2,64 miliardy GBP a proti stejnému období loni se téměř nezměnily. V obchodech otevřených nejméně rok se snížily o 1,8 procenta, z toho v Británii a Irsku o 2,8 procenta. Naopak ve Francii mírně stouply o 0,2 procenta. Kingfisher provozuje v Británii obchody B&Q a ve Francii Castorama a Brico Dépôt, napsala agentura Reuters.
Ve zbývajících zahraničních zemích tržby v obchodech otevřených nejméně rok klesly o 3,8 procenta. V Polsku se snížily o 8,1 procenta, v Číně naopak vyskočily o 13,6 procenta. K růstu v Číně přispěl pokles počtu obchodů ve srovnání s loňským rokem.
Kingfisher je mezi řetězci pro kutily v Evropě jedničkou a celosvětově mu patří třetí pozice. Firma má 835 obchodů v osmi zemích Evropy a Asie. Jedničkou na trhu je v Británii, Francii, Polsku, Turecku a Číně. Společnost vlastní také poloviční podíl ve společném podniku s firmou Koç v Turecku a podíl 21 procent v německé skupině Hornbach.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).