Zisk obchodů pro kutily Kingfisher stoupl o 15 %

4. 6. 2010 08:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Největšímu evropskému provozovateli obchodů s potřebami pro kutily Kingfisher Plc stoupl v prvním čtvrtletí fiskálního roku čistý zisk o 15 procent na 146 milionů liber (asi 4,5 miliardy Kč). Firmě pomohly nižší náklady a snížení ztrát v Číně, které vyrovnaly i slabší prodej způsobený špatným počasím.
Tržby za tři měsíce do konce dubna činily 2,64 miliardy GBP a proti stejnému období loni se téměř nezměnily. V obchodech otevřených nejméně rok se snížily o 1,8 procenta, z toho v Británii a Irsku o 2,8 procenta. Naopak ve Francii mírně stouply o 0,2 procenta. Kingfisher provozuje v Británii obchody B&Q a ve Francii Castorama a Brico Dépôt, napsala agentura Reuters.
Ve zbývajících zahraničních zemích tržby v obchodech otevřených nejméně rok klesly o 3,8 procenta. V Polsku se snížily o 8,1 procenta, v Číně naopak vyskočily o 13,6 procenta. K růstu v Číně přispěl pokles počtu obchodů ve srovnání s loňským rokem.
Kingfisher je mezi řetězci pro kutily v Evropě jedničkou a celosvětově mu patří třetí pozice. Firma má 835 obchodů v osmi zemích Evropy a Asie. Jedničkou na trhu je v Británii, Francii, Polsku, Turecku a Číně. Společnost vlastní také poloviční podíl ve společném podniku s firmou Koç v Turecku a podíl 21 procent v německé skupině Hornbach.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.