Uživatelé webových sociálních sítí z jižní a západní Evropy jsou vůči těmto službám méně důvěřiví než jejich protějšky z Asie, Severní Ameriky či z východu Evropy. Ukázal to průzkum belgické společnosti InSites Consulting, o němž dnes píše server EUObserver.
Výzkum se zaměřil na Facebook, který využívá více než polovina všech uživatelů internetu.
V jižní Evropě jen malou důvěru k Facebooku, že nebude dál předávat soukromá data třetím stranám, má 47 procent a v západní 44 procent uživatelů internetových sociálních sítí. Ve východní Evropě tento postoj zastává 23 procent z nich, zatímco v Severní Americe 26 procent.
Nejdůvěřivější jsou v tomto směru Asiaté s jen 11 procenty těch, co mají malou důvěru v ochranu osobních dat na sociálních sítích. V Asii se přitom Facebook rozšiřuje nejrychleji.
V průzkumu také jen 27 procent Asiatů a kolem 40 procent lidí z východní Evropy uvedlo, že vždy říkají pravdu, když zveřejňují nějaké informace. V západní Evropě a v Severní Americe to bylo kolem 60 procent, ukázal také výzkum.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?