Viděl jsem Zuckerberga!

23. 6. 2010 14:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Puma s Fotbalovou asociací České republiky představily nové dresy

Puma ve spolupráci s Fotbalovou asociací České republiky slavnostně představila dresy národního týmu pro nadcházející 2 období, ve kterých si mimo jiné reprezentanti zahrají letošní Euro.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Chci vidět toho chlápka z Facebooku, pronesla dnes při cestě po schodech na festivalu Cannes Lions jedna Američanka ke své kolegyni. Taky jsem ho viděl! Poprvé naživo. Mark Zuckerberg, oceněný letos v Cannes jako mediální osobnost, přišel ve středu v poledne na pódium (hodně vzpřímený, až prkenný) před sál nacpaný lidmi z agentur a marketingu. Bylo to největší publikum v historii festivalu, které se sešlo na jeden seminář. Alespoň to tvrdí pořadatelé, zvyklí letos mluvit v superlativech. Přitom vlastně o nic nešlo. Mluvil hodně rychle, měl na sobě černé tričko a tenisky (značku nevím, ale dobrou reklamu na Facebooku prý dělá Nike, který tu poprvé pustil svůj spot k mistrovství světa ve fotbale). Kromě toho, že stále pracuje na aplikaci pro určování lokalit, o které se začalo mluvit v květnu, toho reklamní komunitě vlastně moc nesdělil. Přál by si, aby celý svět byl propojený. Nejvíc lidí dnes přibývá na Facebooku z Japonska, Ruska, Číny a Koreje. „Čím chceš být, až vyrosteš?“ zeptala se ho na úvod novinářka z časopisu AdvertisingAge, která jej čtyřicet minut zpovídala…, tedy spíše ho vyslechla. Narážela tak na to, že Mark je o tři roky mladší než já. Prý chce dál šéfovat Facebooku a měnit svět, trend personalizace webu se totiž jen tak nezastaví a všechno bude více osobní. Představte si třeba zpravodajský web přizpůsobený zcela vám a vašemu okolí. Každý produkt může být podle Zuckerberga lepší, když je založený na lidech, kteří jsou vám nějak blízcí. „Před šesti lety nechtěl mít nikdo soukromé informace na webu, dnes jich lidé sdílí víc a víc,“ říká Zuckerberg a elegantně se vyhýbá sporu o soukromí na Facebooku. Zuckerberg se také nedávno setkal s Davidem Cameronem a projel se asi i metrem v Londýně. Chválí iniciativu tamních úřadů, které spustily aplikaci, díky níž se přátelé mohou vzájemně upozornit třeba na výluku metra. Další rozměr, který chválí, je spolupráce Facebooku na „sociálních počítačových hrách“ Zinga, které jsou tematicky vytvořené tak, abyste je mohli hrát s přáteli. A pak také řekl něco, co asi mnoho lidí nepřekvapilo: my ve Facebooku máme štěstí. Nemusíme se moc snažit, abychom rostli… Přítomné lidi z reklamy to mohlo trochu naštvat. To je přece jejich byznys. Alespoň Mark přiznal, že byla i období, kdy Facebook skoro nerostl.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.