Viacom neuspěl s žalobou namířenou proti službě YouTube

24. 6. 2010 13:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Americký soud zamítl žalobu mediálního gigantu Viacom, která vinila internetovou společnost Google z toho, že umožňuje na svou službu YouTube bez povolení umisťovat videa chráněná autorským zákonem.
Viacom požadoval v rámci této žaloby odškodné přes miliardu dolarů (zhruba 21 miliard Kč). Firma, která vlastní například televizní síť MTV Networks či filmové studio Paramount, tvrdí, že na službu YouTube byly umístěny desítky tisíc videí založených na jejích autorsky chráněných dílech. Google o tom podle ní věděl, ale neudělal nic, aby zabránil nezákonnému šíření těchto videí.
Soudce Louis Stanton však dospěl k závěru, že firmu Google nelze v rámci autorského zákona činit zodpovědnou za to, že měla „obecné povědomí“ o tom, že videa by mohla být na službu YouTube umisťována nezákonně. „Provozovatel nemusí monitorovat či vyhledávat skutečnosti naznačující takovouto aktivitu,“ uvedl soudce.
Rozhodnutí soudu je podle agentury AP v souladu s tím, jak Google interpretuje 12 let starý zákon, který chrání internetové služby před obviněními z porušování autorských práv, pokud odstraní nezákonné materiály okamžitě, jakmile jsou na ně upozorněny. Viacom se proti rozhodnutí soudu hodlá odvolat.
Pro Google i další poskytovatele internetových služeb představuje toto soudní rozhodnutí důležité vítězství. „Bez tohoto rozhodnutí by byl konec s materiálem dodávaným uživateli a internet by přestal být participačním médiem,“ uvedl právník Centra pro demokracii a technologii David Sohn.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.