Tržby z prodeje zboží se značkou Fairtrade rostly

14. 6. 2010 09:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Koncept Nature Positive – od myšlenky k akci

Den Země je ve společnosti Mattoni 1873 každý den, sahá od cirkularity a snižování uhlíkové stopy až k obraně biodiverzity.

Reklama
SDG

Zájem o zboží se značkou férového obchodu Fairtrade neopadl ani v době krize, která přiměla spotřebitele šetřit. Tržby z prodeje zboží se značkou Fairtrade loni stouply o 15 procent na 3,4 miliardy eur (87,4 miliardy Kč), růst zaznamenaly všechny země. Vyplývá to ze zprávy, kterou na svých internetových stránkách zveřejnila oborové organizace Fairtrade Labelling Organizations International (FLO).
Vysoký růst loni zaznamenali producenti kakaa a cukru. Tržby z prodeje kakaa se zvýšily o 35 procent a cukru o 57 procent, převážně i díky odběru těchto surovin některými předními výrobci cukrovinek a čokolád, včetně firem Nestlé a Cadbury. Prudce se zvýšil i prodej koření a bylinek, neboť FLO se rozhodla rozšířit současnou nabídku a zahrnula do systému všechny druhy bylin a koření. Prodej kávy, která spolu s banány patří mezi nejprodávanější produkty podle objemu prodeje, stoupl o 12 procent.
Značku Fairtrade mají například také čaj, čerstvé a sušené ovoce, květiny, ořechy nebo umělecké a řemeslné výrobky jako keramika, sklo, textil, šperky, hračky a koberce.
„Protože začátek roku 2009 byl uprostřed nejhorší recese za 70 let, obávali jsme, že producenti Fairtrade by mohli přijít o tržby,“ uvedl generální ředitel FLO Rob Cameron. Spotřebitelé po celém světě však místo toho ukázali, že stále mají zájem o tyto produkty, které zajišťují jejich producentům spravedlivé odměny.
Zboží se značkou Fairtrade získalo nové zákazníky i mimo tradiční trhy. Tržby exponenciálně rostly ve východní Evropě, Jihoafrické republice a mnoha dalších zemích na jižní polokouli. V nákupech však pokračovali i spotřebitelé v zemích, ve kterých má prodej tohoto zboží dlouhou tradici. V Británii, která je největším trhem s produkty Fairtrade, se tržby zvýšily o 14 procent a v USA o sedm procent.
Systém spravedlivého obchodu Fairtrade se snaží zajistit výrobcům výdělek, který jim za jejich práci náleží. Část zisku putuje do společného fondu, z něhož se financují projekty sociálního rozvoje a ochrany životního prostředí. Produkty se nakupují od 1,2 milionu farmářů a drobných podnikatelů v 60 zemích.
V České republice tržby z prodeje zboží se značkou Fairtrade loni vzrostly o 22 procent na rekordních 50 milionů korun. Nejvíce lidé podle průzkumu agentury Green marketing a Asociace pro fair trade nakupují kávu, čaj, čokoládu a další cukrovinky. Na konci roku 2009 bylo v nabídce přibližně 2500 výrobků.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Trend udržitelnosti je patrný i na eventech. Šafy production radí značkám, jak k němu přistupovat a společně s nimi přichází s inovativními aktivitami.