Prodejnám Bontonland klesly tržby

21. 6. 2010 14:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Největšímu tuzemskému obchodnímu řetězci s hudebními a filmovými nosiči Bontonland loni kvůli nižší poptávce a uzavření pěti prodejen klesly tržby meziročně o 15 procent z 441,4 milionu korun v roce 2008 na 376,4 milionu korun. Bontonland v roce 2009 snížil ztrátu z předloňských 7,1 milionu korun na 4,5 milionu korun. ČTK informaci získala z výroční zprávy Bontonlandu, který v Česku provozuje 19 prodejen a internetový obchod.
Vedení Bontonlandu ve výroční zprávě uvedlo, že nejvyšší propad tržeb loni firma zaznamenala u DVD nosičů (o 14,3 procenta) a multimédií (o 17,4 procenta). „Prodej CD nosičů poklesl pouze o 4,8 procenta. Výrazný růst zaznamenal pouze prodej Blu-ray nosičů, a to o 179 procent,“ stojí ve výroční zprávě.
Tržby Bontonlandu v loňském roce podle jeho šéfů negativně ovlivnil „významný pokles poptávky“, který souvisí s hospodářskou krizí. Řetězec Bontonland se navíc i v roce 2009 potýkal s konkurencí levných DVD prodávaných v trafikách. Levná DVD podle šéfů Bontonlandu téměř zastavila prodej katalogových filmových titulů na DVD.
„V souvislosti s prodejem příbalů v trafikách došlo k dalšímu poklesu průměrných maloobchodních cen DVD nosičů, a to i u novinkových titulů. To následně přispělo k dalšímu poklesu celkových tržeb,“ uvedlo vedení společnosti Bontonland, podle kterého vyšší odbyt nového formátu filmového nosiče Blu-ray nahradil výpadek tržeb z prodeje DVD jen částečně. Bontonland loni zaznamenal také výrazný pokles maloobchodních cen počítačových her.
Společnost Bontonland v roce 2009 zavřela pět prodejen v Olomouci, Zlíně, Opavě, Čakovicích a Liberci, které podle vedení firmy nebyly perspektivní. Uzavření těchto obchodů znamenalo pro Bontonland ztrátu na tržbách 17,2 milionu korun. Bontonland loni otevřel pouze jednu novou prodejnu v libereckém nákupním centru Forum. Bontonland už v roce 2008 přestal provozovat pět ztrátových prodejen v Praze, Teplicích, Chomutově, Pardubicích a Frýdku-Místku.
Vedení Bontonlandu také letos předpokládá pokles tržeb společnosti o 15 procent. „S poklesem tržeb společnost počítá z důvodu přetrvávajícího propadu ekonomiky, celoplošného poklesu maloobchodních tržeb spojených se sníženou poptávkou po spotřebním zboží a dramatického propadu prodejů filmových DVD nosičů,“ napsalo ve výroční zprávě.
Šéfové Bontonlandu na letošní rok kvůli poklesu tržeb naplánovali nová úsporná opatření, která zahrnují například uzavření dalších tří neperspektivních prodejen v Karlových Varech, Brně a Českých Budějovicích. Bontonland hodlá také zmenšit prodejní plochu své největší prodejny v Paláci Koruna na Václavském náměstí v Praze, která nyní činí 2000 metrů čtverečních. Zmenšena by měla být i prodejna Bontonland v centru Brna.
Český lídr prodeje hudebních a filmových nosičů Bontonland byl v roce 2004 vyveden z holdingu Bonton a prodán. Zhruba 40 procent Bontonlandu na konci roku 2009 vlastnil scenárista, producent a televizní podnikatel Miloš Petana. Dalších 35 procent firmy připadlo bývalému prezidentovi ČSA Radomíru Lašákovi a 25procentním podílem disponoval Zdeněk Kozák.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.