Pivovarům Staropramen loni výrazně vzrostl zisk

2. 6. 2010 15:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Koncept Nature Positive – od myšlenky k akci

Den Země je ve společnosti Mattoni 1873 každý den, sahá od cirkularity a snižování uhlíkové stopy až k obraně biodiverzity.

Reklama
SDG

Společnosti Pivovary Staropramen v loňském roce výrazně vzrostl čistý zisk na 720,6 milionu korun z předloňských 289,6 milionu Kč. ČTK to zjistila z oznámení o konání mimořádné valné hromady firmy zveřejněného v dnešním tisku. Dvojka českého pivního trhu dosáhla zlepšení výsledku i přes sedmiprocentní pokles prodeje piva v uplynulém roce.
„Na výsledku našeho hospodaření za loňský rok se projevilo zpoždění vybraných nevýrobních investic v souvislosti s nástupem ekonomické recese a efektivní řízení nákladů,“ řekl dnes ČTK mluvčí společnosti Pavel Barvík .
Společnosti Pivovary Staropramen klesly loni v důsledku ekonomické krize prodeje v tuzemsku i zahraničí meziročně o sedm procent na 3,02 milionu hektolitrů piva. Bylo to první snížení prodejů po šesti letech předchozího růstu. Nižší poptávka po pivu zasáhla celý tuzemský pivní trh, výstav tuzemských pivovarů v roce 2009 klesl o šest procent.
Pivovary Staropramen loni v prosinci změnily majitele. Předchozí vlastník, společnost AB InBev, společnost prodal firmě CVC Capital Partners spolu s dalšími pivovary na Slovensku, v Bosně a Hercegovině, Chorvatsku, Maďarsku, Černé Hoře, Rumunsku a Srbsku. Značka Staropramen je vlajkovou lodí celé skupiny vystupující pod názvem StarBev, jejíž vedení sídlí v Praze. Pivovary Staropramen jsou se zhruba patnáctiprocentním podílem na trhu, kterému kraluje Plzeňský Prazdroj, dlouhodobě českou pivovarnickou dvojkou.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Trend udržitelnosti je patrný i na eventech. Šafy production radí značkám, jak k němu přistupovat a společně s nimi přichází s inovativními aktivitami.