Heineken sází na pivní speciály, do konce roku uvede čtyři

22. 6. 2010 09:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Čtyři pivní speciály uvede do konce roku na český trh pivovar Heineken. Zřejmě se snaží reagovat na stoupající popularitu malých pivovarů. Jako první bude po hospodách čepovat 24. června červené Svatojánské pivo z Velkého Března, speciál si chystá i na dožínky, svátek svatého Václava i na Vánoce. Na 1344 hektolitrů bylo prodáno dávno dopředu, tvrdí pivovar.
Vedení firmy uvedlo, že navazuje na tradici Červeného draka, kterého do loňska vyrábělo Starobrno. Třináctistupňové pivo s výraznou červenou barvou a sladší chutí by mělo stát zhruba stejně jako běžný ležák a bude se prodávat jen jeden den. Rychle totiž oxiduje a od počátku výroby v dubnu se cílilo k letnímu slunovratu. „Má hodně antioxidantů, dokonce víc než červené víno,“ řekl dnes novinářům velkobřezenský sládek Petr Hauskrecht. Proto se bude čepovat pouze ze sudů v hospodách.
Na jeden hektolitr připadl zhruba kilogram bylin, dovážených ze tří kontinentů. „Jedna z bylin je jalovec, víc už opravdu neprozradíme. Ale i kdyby se recept dostal ven, je důležité vědět, odkud jsou,“ řekl ČTK Hauskrecht. Firma očekává, že se bude pivo prodávat za zhruba 25 až 30 korun, dodavatelská cena má být necelých 18 korun.
Koncern Heineken, jemuž březenský pivovar patří, se zřejmě snaží reagovat na stoupající oblibu mikropivovarů a jejich specialit. I proto chce do konce roku uvádět podobné speciály na trh každé dva měsíce, i když vedení popírá, že by šlo o přímou reakci. „Český pivař je poměrně konzervativní, ale občas si ve vhodnou chvíli dá něco jiného. Sice se pak vrátí k té své desítce nebo dvanáctce, ale občas ocení i něco jiného. Navíc chceme zastavit trend, kdy lidé přestávají chodit do hospod a kupují si lahvové domů,“ řekl obchodní manažer Heinekenu Jiří Daněk.
Koncern chystá i krušovický svrchně kvašený speciál na dožínky, jednadvacetistupňové pivo na svatého Václava a na Vánoce opráší starou velkobřezenskou značku Regenerátor. Pokud bude odezva obzvláště dobrá, některá piva zařadí do stálého sortimentu. Tak jako v minulosti i březenskou vánoční čtrnáctku.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.