Organizátoři mezinárodního festivalu reklamy Duhová kulička rozdali ve čtvrtek ve Zlíně ocenění nejlepším tvůrcům a zadavatelům reklamních spotů. V základních pěti kategoriích si dohromady odnesli 18 ocenění, z toho pět zlatých, pět stříbrných a osm bronzových. Udělena byla i speciální cena dětské poroty Duhový úsměv. Soutěžní přehlídka je součástí doprovodného programu Mezinárodního festivalu pro děti a mládež, který se do soboty koná ve Zlíně.
Do letošního osmého ročníku Duhové kuličky se přihlásilo rekordních 242 prací. „Potěšil nás také velký zájem o studentskou soutěž Young Marbles. Na shortlist nejkvalitnějších prací v rámci Young Marbles byly ale nakonec zařazeny čtyři studentské kreativní týmy,“ řekla manažerka Duhové kuličky Nela Fišerová.
V kategorii televizních reklam si zlaté ocenění odnesla agentura Young & Rubicam s reklamami Tarify na míru společnosti Vodafone.
V kategorii Out Of Home porotu nejvíce zaujala kampaň pro pražský magistrát společnosti Euro RSCG s názvem Co bychom kupovali, kdyby se to nestalo? Kategorii Digital ovládla slovenská agentura Istropolitana Ogilvy. Zlato si odnesla za kampaň Newspeak – Nameday pro pivní značku Zlatý bažant. V tiskové kategorii zvítězila agentura Comtech s kampaní pro Český červený kříž s názvem Příliš pozdě. V poslední soutěžní kategorii Social Campaign si zlato odnesla kampaň Watching is Annoying od Mather Communications pro Nadaci Leontinka.
Speciální cenu dětské poroty Duhový úsměv obdržela EV public relations s reklamami pro společnost Laufen CZ, JIKA – Moje koupelna.
Duhová kulička je ojedinělým projektem, který se kromě kreativity soustředí i na etický rozměr reklamy. Oceňujeme zodpovědný přístup v komerční komunikaci a upozorňujeme na nutnost „znovuobjevení“ etického kodexu reklamy. Součástí festivalu je i odborná konference. Ta se jako jediná v České republice věnuje problematice mediální výchovy.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?