ČT odmítla vysílat dva reklamní spoty Sazky k fotbalovému MS

14. 6. 2010 09:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Česká televize odmítla zařadit do vysílání dva reklamní spoty sázkové společnosti Sazka s moderátorem Leošem Marešem, které měly doprovázet přímé přenosy ČT z utkání mistrovství světa ve fotbale. Konkrétně ČT vyřadila spoty věnované týmům Slovenska a Řecka. Podle agentury Media Master, která zajišťuje marketingový servis pro Českou televizi, nebyl jejich obsah v souladu s principy a kodexem veřejnoprávní televize. ČTK to oznámil mluvčí Sazky Zdeněk Zikmund.
Na řeckém spotu vadila agentuře narážka na pomoc Evropské unie, v případě Slovenska agentura původní souhlas s vysíláním zrušila s odvoláním na nedávné vyostření slovenských vztahů s Maďarskem.
„Česká televize je ze zákona odpovědná za obsah svého vysílání. Pokud tedy zodpovědní zaměstnanci rozhodnou, že by odvysílání jakéhokoliv pořadu včetně reklamy mohlo být v kolizi se zákonem či kodexem, který se zákona vychází, mají nejen právo, ale přímo povinnost odvysílání odmítnout,“ zdůvodnil postup mluvčí ČT Ladislav Šticha.
Sazka vzala rozhodnutí ČT na vědomí, přestože se nedomnívá, že by sponzorské vzkazy mohly vyvolávat národnostní nevraživost. „S podobnou mírou nadsázky se setkáváme i ve sdělovacích prostředcích obou zmíněných zemí, s výjimkou vyhraněně nacionalistických. V souvislosti s předsednictvím České republiky v Evropské unii a její prezentací v Bruselu veřejnost jistě zaznamenala i nadsázku mnohem provokativnější,“ uvedl Zikmund.
Desetivteřinové spoty k přímým přenosům z mistrovství světa ve fotbale připravila pro internetový portál Sazka Tip agentura Beefbrothers v produkci P.Art Production. Režisérem klipů je Tomáš Medek, hudbu složil Ondřej Brzobohatý.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.