Česká televize odmítla zařadit do vysílání dva reklamní spoty sázkové společnosti Sazka s moderátorem Leošem Marešem, které měly doprovázet přímé přenosy ČT z utkání mistrovství světa ve fotbale. Konkrétně ČT vyřadila spoty věnované týmům Slovenska a Řecka. Podle agentury Media Master, která zajišťuje marketingový servis pro Českou televizi, nebyl jejich obsah v souladu s principy a kodexem veřejnoprávní televize. ČTK to oznámil mluvčí Sazky Zdeněk Zikmund.
Na řeckém spotu vadila agentuře narážka na pomoc Evropské unie, v případě Slovenska agentura původní souhlas s vysíláním zrušila s odvoláním na nedávné vyostření slovenských vztahů s Maďarskem.
„Česká televize je ze zákona odpovědná za obsah svého vysílání. Pokud tedy zodpovědní zaměstnanci rozhodnou, že by odvysílání jakéhokoliv pořadu včetně reklamy mohlo být v kolizi se zákonem či kodexem, který se zákona vychází, mají nejen právo, ale přímo povinnost odvysílání odmítnout,“ zdůvodnil postup mluvčí ČT Ladislav Šticha.
Sazka vzala rozhodnutí ČT na vědomí, přestože se nedomnívá, že by sponzorské vzkazy mohly vyvolávat národnostní nevraživost. „S podobnou mírou nadsázky se setkáváme i ve sdělovacích prostředcích obou zmíněných zemí, s výjimkou vyhraněně nacionalistických. V souvislosti s předsednictvím České republiky v Evropské unii a její prezentací v Bruselu veřejnost jistě zaznamenala i nadsázku mnohem provokativnější,“ uvedl Zikmund.
Desetivteřinové spoty k přímým přenosům z mistrovství světa ve fotbale připravila pro internetový portál Sazka Tip agentura Beefbrothers v produkci P.Art Production. Režisérem klipů je Tomáš Medek, hudbu složil Ondřej Brzobohatý.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).