Výrobní družstva zprovozní vlastní internetový obchod

24. 5. 2010 11:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Agentura roku: porota za vášnivé diskuse vybírala odpovědnou agenturu

Již třetí zasedání poroty v rámci Agentury roku, kterou pořádá týdeník Marketing & Media, mělo za úkol vybrat odpovědnou agenturu. Odborným garantem této kategorie je Asociace společenské odpovědnosti.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Výrobní družstva tento týden zprovozní vlastní internetový obchod, ve kterém zákazníkům nabídnou například kuchyňské potřeby, výrobky pro domácnost a zahradu či kosmetické produkty. Do projektu zásilkového obchodu se zapojilo 39 tuzemských výrobních družstev, které tímto způsobem chtějí zvýšit odbyt svých výrobků. Podrobnosti Svaz českých a moravských výrobních družstev (SČMVD) zveřejní v úterý na tiskové konferenci.
Nový internetový obchod výrobních družstev bude od úterý fungovat na internetových stránkách www.klasa-vd.cz, přičemž lidé mohou zboží z družstevního katalogu objednat také pomocí telefonu, faxu či objednávku poslat poštou.
Výrobní družstva na internetu nabídnou tradiční výrobky, mezi kterými nechybí různé cedníky, formy na pečení, nože, mlýnky, prostěradla, ručníky, hračky, cestovní tašky, mechanické zametače nebo židle. Lidé si budou moci objednat také pozlacenou brož zdobenou českými granáty.
Projekt internetového a zásilkového obchodu výrobní družstva zahájí v době, kdy se potýkají s poklesem odbytu. Obrat členů SČMVD loni kvůli hospodářské krizi klesl o 18 procent na 14,3 miliardy korun. SČMVD sdružuje zhruba 250 výrobních družstev.
Obliba internetového nakupování v posledních letech v Česku rychle roste. Celkem by Češi loni podle dřívějších odhadů mohli utratit v internetových obchodech rekordních 26 až 27 miliard korun. Za rok 2008 odborníci očekávali nárůst na zhruba 22 miliard.
Lidé na internetu pořizují především domácí spotřebiče, elektroniku a oblečení. Hlavním důvodem využití internetových obchodů je nejen obvykle nižší cena zboží, ale také pohodlí a úspora času.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení